توضيحات پليس در خصوص حمله به طلبه‌ای در نيشابور

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور درباره جزئیات درگیری چند جوان با طلبه‌ای لباس شخصی که خبر آن در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته است، توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۳۱۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ - 13November 2018

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، توضيحات پليس در خصوص حمله به دو طلبه در نيشابورسرهنگ «حسین دهقان پور» فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور در تشریح این خبر اظهار داشت: ساعت 17:50 روز شانزدهم آبان ماه جوان 21 ساله‌ای به کلانتری 13 قدس نیشابور مراجعه کرد و عنوان کرد که در خیابان اکرام در حالی که به اتفاق دوستم ایستاده بودم، چند جوان به سمتم حمله ور شده و مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور افزود: برابر ادعای شاکی پرونده، جوانی 18 ساله به او اظهار داشته که «چرا چپ چپ نگاه می‌کنی» و سپس درگیری بین آن‌ها رخ می‌دهد و ضارب، جوان 21 ساله را به ضرب چاقو مجروح کرده و بعد از آن هم با خودروی سواری سمند به اتفاق دوستانش از محل متواری می‌شوند.

سرهنگ دهقان پور گفت: در پی اعلام این شکایت بلافاصله پی‌گیری‌های لازم برای شناسایی متهم پرونده آغاز و شاکی پرونده به پزشکی قانونی معرفی شد.

وی تصریح کرد: یک روز بعد از گزارش این ماجرا به پلیس، تیم‌های آگاهی کلانتری 13 نیشابور برای پی‌گیری روند درمانی جوان 21 ساله به بیمارستان حکیم نیشابور اعزام می‌شوند، اما شاکی پرونده در این مرکز درمانی حضور نداشت و با بررسی‌های به عمل آمده، پدر شاکی به کلانتری مراجعه و اظهار داشت فرزندش در بیمارستان 22 بهمن تحت مداواست.

فرمانده انتظامی نیشابور گفت: پدر شاکی پرونده ادعا می‌کرد که از آدرس متهم اصلی پرونده اطلاع دارد و در نتیجه ماموران کلانتری 13 وارد عمل شدند، اما نشانی اعلام شده اشتباه بود و در پی‌گیری‌های بعدی، نشانی دیگری که منزل پدر متهم بود شناسایی و پلیس در محل حاضر شد، اما متهم موردنظر حضور نداشت.

وی با اشاره به این مطلب که پلیس به پدر شاکی نیز اعلام می‌کند که برای اخذ دستور قضائی به دادگستری مراجعه کنند، اظهار داشت: متاسفانه درگیری آن‌ها برای روند درمانی مجروح این پرونده سبب می‌شود پدر شاکی و خود او اقدامی در این خصوص انجام ندهند.

سرهنگ دهقان پور ادامه داد: پنج روز پس از گذشت اعلام گزارش اولیه به پلیس، ماموران انتظامی برای پی‌گیری پرونده به دادگستری اعزام و با کسب دستورات قضائی، مدت هفت روز مهلت برای پیگیری تا حصول نتیجه نیز دریافت می‌کنند.

وی افزود: ماموران انتظامی همان روز متهمان را که سه نوجوان 17، 18 و 20 ساله هستند، شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ دهقان پور گفت: متهمان در بازجویی‌ها اظهار داشتند که با توجه به اختلاف‌های قبلی که با شاکی پرونده داشته‌اند در روز حادثه با هم درگیری لفظی پیدا می‌کنند و بدون اطلاع از طلبه بودن این فرد با ضربه چاقو او را مجروح کرده و متواری می‌شوند.

فرمانده انتظامی نیشابور بیان کرد: با دستورات تخصصی دادستان عمومی این شهرستان تحقیقات گسترده برای روشن شدن دیگر ابعاد مبهم این درگیری آغاز شده است.

وی در پایان تاکید کرد: پلیس در پی‌گیری این پرونده از لحظه گزارش موضوع به کلانتری، وارد عمل شده و بر اساس قانون و با دستورات مراجع قضائی بررسی‌های علمی خود را آغاز کرده است که با روشن شدن علت وقوع درگیری، اطلاع رسانی لازم به شهروندان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار