کتاب های دفاع مقدس با حاشیه نویسی "رهبر معظم انقلاب"

چند کتاب از ادبیات دفاع مقدس که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفتند.
کد خبر: ۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴ - 25September 2013

کتاب های دفاع مقدس با حاشیه نویسی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، شناخت و انتقال تمام زوایای دفاع مقدس یکی از دغدغه های امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده است، معظم اله بارها در سخنرانی هایشان به شناخت و مطالعه ادبیات دفاع مقدس پرداخته اند. کتاب های زیر نمونه های از ادبیات دفاع مقدس می باشند که مورد تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفته اند.

*** خداحافظ  کرخه

این کتاب جنگ ایران و عراق را روایت میکند که هر فصل آن به موضوعی خاص اشاره دارد و به طور سلسله وار و پشت سر هم میآیند و یک داستان را شکل میدهند؛ این کتاب به قلم داوود امیریان و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

در بخشی از حاشیه نویسی رهبر معظم انقلاب بر این کتاب آمده است:

«این کتاب شیرین و ساده، زندگی و احساس و جهتگیریهای بسیجی را به خوبی تشریح میکند. نویسنده، خود یک بسیجی با همه بار فرهنگی این کلمه است»

*** شانههای زخمی خاکریز

کتاب «شانههای زخمی خاکریز» داستان صباح پیری، امدادگر و جانبازی است که پس از قطعنامه، شبیه آدمهایی شده بود که به تازگی بیکار شدهاند و به همان اندازه دلخور...؛ این کتاب توسط خود وی نوشته شده و انتشارات سوره مهر نیز آن را به چاپ رسانده است.

در بخشی از حاشیه نویسی رهبر معظم انقلاب بر این کتاب آمده است:

«در این نوشته هرچه به آخر نزدیکتر میشویم، روح اخلاص و صفایی را که در آن موج میزند بیشتر حس میکنیم. من به حال خود حسرت میخورم و به این جوانان شجاع و با ایمان و فداکار غبطه میبرم که»

*** جنگ پابرهنهها

کتاب «جنگ پابرهنهها»  که توسط رحیم مخدومی نوشته شده و انتشارات سوره مهر آن را چاپ کرده است، میتوان یک سفرنامه به مناطق جنگی دانست چرا که به زبان اول شخص بیان شده است. در بخشی از این کتاب آمده است: ناگهان یکی دوان دوان میآید و میگوید دویستتا عراقی از پل عبور کردند، الان محاصرهمان میکنند، تصمیمگیری در یک گردان بدون فرمانده مشکل است. ولی باید چارهای اندیشید. شجاعانهترین فکری که به نظر میرسد این است: نیروهایمان از حوالی پل کنار بکشند و...

در بخشی از حاشیه نویسی رهبر معظم انقلاب بر این کتاب آمده است:

»این انعکاس از رنجهای مردم پابرهنه است که بهخصوص در مقایسه با فداکاری همین مردم، بسی جانکاه و تلخ و ناپذیرفتنی مینماید... و وقتی روح لطیف و حساس منظره این هر دو را به چشم دیده بلکه با آن زیسته باشد...»

*** فرمانده من

کتاب «فرمانده من» با محوریت داستانهایی از فرماندهان جنگ است. در قسمتی از کتاب آمده: “آدمهای کوچکاندام ولی بزرگمنش را دوست دارم. وقتی شیفتهشان میشوم. سعی میکنم به هر طریقی با آنها رفاقت کنم. امروز بخت با من یار شده که ساعتی در ماشین فرمانده گردان باشم و با هم به کرخه نور برویم و ...” این کتاب توسط رحیم مخدومی، احمد کاوری، داوود امیریان، علیاکبر خاوری نژاد و ... نوشته و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

در بخشی از حاشیه نویسی رهبر معظم انقلاب بر این کتاب آمده است:

«من کتابهایی را که میخوانم معمولاً پشتش یادداشت یا تقریظی مینویسم؛ این کتاب را که خواندم بیاختیار پشتش بخشی از زیارتنامه را نوشتم: السلام علیکم یا اولیاء الله و احبائه! و...»

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار