محسن جوادی:

کتابخوانی مبنای شغل‌های دانش بنیان آینده/ کتابخوانی دینداری و ادب است

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: مجاری فعلی ایجاد اشتغال در آینده جواب نخواهد داد و باید به سمت شغل‌های دانش‌بنیان رفت که مبنای آن کتابخوانی است.
کد خبر: ۳۱۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ - 14November 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد در حاشیه مراسم زنگ دانایی ویژه هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز در دبستان طالبیان‌مقدم کاشان برگزار شد، اظهار داشت: شروع هفته کتاب و نواختن زنگ دانایی در پایتخت کتاب ایران که در حوزه ریاضیات، شعر آیینی، فلسفه، حکمت، معنویت و دینداری سابقه بزرگ و طولانی دارد، بسیار بجا بود.

وی ضمن تقدیر از مسوولین استان اصفهان بخاطر دغدغه‌های فرهنگی مربوط به کتاب گفت: زنگ کتاب در پایتخت کتاب ایران شروع خوبی برای هفته کتاب در پی خواهد داشت.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: کتابخوانی یک مزیت است، چون در آینده دانایی، توانایی و پیدا کردن شغل را در پی خواهد داشت. مجاری فعلی ایجاد اشتغال در آینده جواب نخواهد داد و باید به سمت شغل‌های دانش‌بنیان رفت که مبنای آن کتابخوانی است.

جوادی تاکید کرد: ملتی که دانش آموزان آن کتاب نخوانند در آینده نیرو‌های خوبی را نخواهد داشت. کشورمان دانش آموزان خوبی دارد، اما باید سطح مطالعه آن‌ها را ارتقاء دهیم.

وی افزود: حال خوش یک انسان در کتاب خواندن تجربه می‌شود چراکه کتابخوانی یک طور پیشگیری است؛ کتابخوانی دینداری و ادب است. در روایتی از پیامبر به مردمانی اشاره شده که از طریق دانش و دانایی به دین ایمان می‌آورند و این از نتایج کتابخوانی است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار