شهردار شیراز:

ترویج کتابخوانی، جامعه را به‌سوی اندیشه‌مداری پیش برده است

«حیدر اسکندرپور» طی پیامی از هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی در ایجاد موج گسترده ترویج کتابخوانی در شهر شیراز قدردانی کرد و گفت: موج گسترده ترویج کتابخوانی، جامعه را بیش از پیش به سوی دانش، آگاهی و اندیشه‌مداری پیش برده است.
کد خبر: ۳۱۸۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ - 17November 2018

ترویج کتابخوانی در شیراز نقطه عطفی در کسب عنوان پایتختی کتاب ایران است////عکس بی‌کیفیت استبه گزارش دفاع پرس از شیراز به‌نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، «حیدر اسکندرپور» در پیامی ضمن تبریک بیست و ششمین هفته کتاب و کتاب‌خوانی، تاریخ شیراز را گواه خردورزی و اندیشه‌مداری مردم پایتخت فرهنگی ایران اسلامی توصیف و ابراز امیدواری کرد: موج گسترده ترویج کتابخوانی، جامعه را بیش از پیش به سوی دانش، آگاهی و اندیشه‌مداری پیش برده است.

در متن پیام شهردار شیراز آمده است: شهر شیراز به گواه معتبرترین تذکره‌ها همچون «مرآت الفصاحه»، «هزار مزار» و آثار بزرگترین مورخان ایران، همواره در اندیشه و علم پیشتاز بوده است. در دوران معاصر نیز با راه‌اندازی اولین و بزرگ‌ترین کتابخانه‌های عمومی و دانشگاهی ایران و مراکز مهمی همچون دانشگاه شیراز، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مرکز فارس و پایگاه استنادی جهان اسلام، کتاب را محور فرهنگ شهروندان قرار داده است.

مهندس اسکندرپور در ادامه تأکید کرده است: شیراز در دهه اخیر برنامه‌ریزی مدونی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه را پایه‌ریزی کرده است که نمود آن در کوی و برزن این شهر هنرپرور و اندیشه‌محور، از انجمن‌های ادبی، کافه‌ها و رستوران‌ها گرفته تا مدارس و باشگاه‌های ورزشی و حتی ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های مسافربری و... به روشنی قابل مشاهده است.

عضو شورای هماهنگی شبکه شهر‌ها و روستا‌های دوستدار کتاب ایران، در پیام خود با تحسین هم‌افزایی همه دستگاه‌های فرهنگی شیراز در بیست و ششمین هفته کتاب و کتاب‌خوانی، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ برنامه‌ها و اقدامات مؤر در حوزه کتاب و کتابخوانی، سیری صعودی چشمگیری داشته که نشان‌دهنده هماهنگی، همراهی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های متولی امر فرهنگ در شیراز جنت طراز است. شیراز به عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، کتاب و کتابخوانی را ضرورتی انکارناپذیر در توسعه شهری و پیشرفت جامعه می‌داند و شهرداری نیز موج گسترده ترویج کتابخوانی را در ایجاد حساسیت شهروندان برای بالا بردن سرانه مطالعه به فال نیک گرفته و از تمام ظرفیت‌های خود در این مسیر بهره خواهد برد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار