رئیس کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح:

نباید انتزاعی با مباحث جنگ برخورد کرد

رئیس کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح گفت: حوادث جنگ را نباید مثله کرد و با مباحث جنگ نیز نباید انتزاعی برخورد کرد.
کد خبر: ۳۱۹۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ - 18November 2018

با مباحث جنگ نباید انتزاعی برخورد کرد / حوادث جنگ در پروسه بزرگتر مورد تجزیه و تحلیل قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، سردار «سیدمحمد باقرزاده» رئیس کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح در همایش «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» شمار شهدای عملیات آزادسازی سوسنگرد را 80 شهید اعلام کرد و اظهار داشت: مردم سوسنگرد در طول تاریخ بسیار سختی کشیدند و در اشغال این شهر  310 رزمنده به دفاع پرداختند.

وی با عنوان اینکه حوادث جنگ را نباید مثله کرد و با مباحث جنگ نباید انتزاعی برخورد کرد، تصریح کرد: ارتباط حوادث جنگ نباید قطع بشود که سوالات و ابهامات جدید در ذهن به وجود بیاورد.

باقرزاده شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را در ظاهر شعار ناسیونالیستی دانست و گفت: اگر این شعار مبنایی کار شود و افق دید تنگ بشود، فرهنگ «به من چه» شکل می گیرد؛ یعنی اینکه چکار به یمن و فلسطین و لبنان دارید.

وی با عنوان اینکه نباید کاری کنیم که مسائل از زاویه بسته ای بررسی شود، افزود: حوادث جنگ و مجموعه اتفاقات را در یک پروسه بزرگتر و فرایند دیگر مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهیم.

این مسئول با بیان اینکه حصر سوسنگرد با دستور حضرت امام خمینی که فرمود «تا فردا بایستی سوسنگرد آزاد شود» شکسته شد، افزود: امام خمینی با ایمان و اعتماد به خدا و باوری که به جوانان داشت این دستور را صادر کرد و سوسنگرد آزاد شد.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح به سابقه مردم مازندران در بحث سازندگی اشاره کرد و یادآور شد: برای اولین بار مردم مازندران در ساخت عتبات عالیات ورود پیدا کردند و همچنان در حال ساخت این اماکن مقدس هستند.

باقرزاده با بیان اینکه نباید در گذشته بمانیم و باید به افتخارات گذشته مان ببالیم، عنوان کرد: در حمایت از یمن و مردم مظلوم آن، مازندرانی‌ها هستند که می توانند پیشگام باشند؛ چرا که مردم این استان در دفاع از فرزندان ائمه اطهار 50 شهید تقدیم کردند که بارگاه‌شان در شهر سعده یمن زیارتگاه عاشقان اهل بیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها