مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان کرمان:

نقش زنان در دفاع مقدس مهجور مانده است

«محمدمهدی ابوالحسنی» با بیان این‌که حجم بزرگی از فعالیت‌های خواهران در حوزه دفاع مقدس مهجور مانده است، گفت: خواهران رزمنده نیز باید در جهت تکمیل اسناد نقش زنان در دفاع مقدس همت کنند.
کد خبر: ۳۱۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ - 03December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «محمدمهدی ابوالحسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در جمع زنان رزمنده دفاع مقدس در بیت الزهراء (س) کرمان، اظهار داشت: بی‌شک نقش زنان در حوزه دفاع مقدس کمتر از مردان نیست و یکی از دلایل پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی، حضور به‌موقع و موثر بانوان در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی افزود: مادران و همسران ایثارگر به طور مستقیم و غیر مستقیم با جنگ ارتباط داشتند و البته بیشتر نقش پشتیبانی جنگ را عهده‌دار بودند و تعدادی از خواهران کرمان در جبهه‌ها به‌عنوان نیروی امدادگر شرکت کردند و تعدادی دیگر نیز در جبهه‌ها حضور پیدا کردند که علاوه بر انجام کار‌های پشتیبانی، حضور فعال در کنار همسران‌شان داشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان این‌که حجم بزرگی از فعالیت‌های خواهران در حوزه دفاع مقدس مهجور مانده و در حقیقت همه ما از این قضیه غافل شدیم، تأکید کرد: خواهران رزمنده نیز باید در جهت تکمیل اسناد نقش زنان در دفاع مقدس همت کنند.

وی به حضور زنان کرمانی در منطقه غرب از جمله کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: خواهران ما برای انجام کار‌های فرهنگی در مناطقی حضور پیدا می‌کردند که شاید مردان نمی‌توانستند بروند و این رزمندگان زن در منطقه کردستان و اهواز بدون هیچ چشم‌داشتی حضور پیدا کردند و پا به پای مردان وارد صحنه جنگ شدند که این قابل تقدیر است.

ابوالحسنی، زنان ایثارگر کرمانی را اسوه‌هایی بسیار موفق دانست و گفت: «زهرا حمیدی» نمونه اسوه شاخص مادر، فرزند و همسر شهید باید بیشتر به جامعه شناسانده شود و واقعاً از یک زن چه توقع دیگری می‌توان داشت؛ زیرا ایشان همه دارایی خود را در راه اسلام تقدیم کرده است، کاری که شاید از عهده مردان با این استواری و شجاعت برنیاید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان همچنین به مادر بزرگوار سه شهید خالقی اشاره کرد و گفت: ایشان نقل کردند که «من اگر به تمام مو‌های سرم هم پسر داشتم همه را در راه اسلام و حضرت امام خمینی (ره) فدا می‌کردم» و مادری را سراغ داریم که هنوز در سن کهنسالی از جانباز ۷۰ درصد خود پرستاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس به درستی پرداخته نشده است و ما در معرفی زنان ایثاگر باید به ۲۲ نوع نقش از جمله مادران، همسران، فرزندان، خواهران شهید و جانباز، آزاده، رزمنده و... بپردازیم و امیدواریم با همت شما و پرداختن به بخشی از حضور زنان در هشت سال دفاع مقدس در تکمیل دایرةالمعارف حوزه زنان در دفاع مقدس استان کمک کنیم.

نقش زنان در دفاع مقدس مهجور مانده است

همچنین در ادامه «فاطمه سادات حسینی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان به حضور فعال زنان در جبهه‌های جنگ اشاره کرد و گفت: مادران و همسران این مرز و بوم علاوه بر مدیریت خانه و خانواده در راهی کردن همسران و فرزندان‌شان به جبهه‌های جنگ فعال بودند.

وی تأمل در وصایای شهدا را عاملی در جهت اعتلای فرهنگی جامعه عنوان کرد و افزود: در اکثر وصیت‌نامه‌های شهدا به حفظ حجاب زنان اشاره شده است که ما باید در جهت ترویج آن در جامعه تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها