معرفی شهدای خراسان شمالی در سوسنگرد

26 آبان ماه سالروز شکست حصر سوسنگرد است، این روز بهانه ای شد تا به یاد شهدای خراسان شمالی در سوسنگرد فاتحه ای بخوانیم.
کد خبر: ۳۱۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ - 17November 2018

معرفی شهدای خراسان شمالی در سوسنگردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، 26 آبان ماه سالروز شکست حصر سوسنگرد است و این روز بهانه ای شد تا یادی کنیم از شهدای خراسان شمالی در سوسنگرد و فاتحه ای نثار شادی روح این شهدای والامقام داشته باشیم.

تعداد شهدای خراسان شمالی در سوسنگرد هشت شهید است که در ادامه به معرفی این شهدای گرانقدر می پردازیم.

سردار شهید ایرج رستمی

این شهید بزرگوار در سال 1320 در شهر آشخانه به دنیا آمد و پدرش عباس نام داشت. او فرمانده عملیات جنگ های نامنظم شهید چمران بود.

شهید ایرج رستمی پس از پایان دوران تحصیل مقدماتی، راهی دوره سربازی در مشهد مقدس شد و پس از اتمام دوران سربازی به ارتش پیوست و به نیروی هوابرد شیراز منتقل و هم زمان با خدمت در ارتش موفق به اخذ دیپلم شد و توانست به دانشگاه افسری نیز راه پیدا کند.

شهید ایرج رستمی در 31 خردادماه در 1360 بر اثر اصابت گلوله توپ دشمن در منطقه دهلاویه به شهادت رسید.

شهید «چمران» پس از اطلاع از این موضوع سریع خود را به منطقه رساند و در مورد شهید «ایرج رستمی» گفت: خدا «رستمی» را دوست داشت و برد، اگر ما را هم دوست داشته باشد، می‌برد که این دوری زیاد طول نکشید و «چمران» در همان محل شهادت شهید «ایرج رستمی» با اصابت گلوله خمپاره 60 به شدت مجروح شد و در حین انتقال به بیمارستان به شهادت رسید و به هم سنگر خود پیوست.

پیکر مطهر شهید ایرج رستمی در قطعه 24 ردیف 85 شماره 2 بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شده است.

 شهید رمضانعلی مرآتی

این شهید بزرگوار در دوم اسفندماه 1335 در روستای محمدعلی خان از توابع شهرستان شیروان چشم به جهان گشود. پدرش محمد و مادرش فاطمه نام داشت، او تا پایان دوره ابتدایی درس خواند سپس ازدواج کرد و صاحب 2 دختر شد.

شهید رمضانعلی مرآتی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در 24 دی ماه 1359 در سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سینه شهید شد.

پیکر مطهر شهید رمضانعلی مرآتی در گلزار شهدای روستای زیارت از توابع شهرستان شیروان به خاک سپرده شده است.

شهید ابراهیم کاظمی

این شهید بزرگوار در یکم تیرماه 1343 در شهر درق از توابع شهرستان گرمه به دنیا آمد. پدرش حسین و مادرش مشتری نام داشت، او تا دوم ابتدایی درس خواند و دامدار بود.

شهید ابراهیم کاظمی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در یازدهم شهریورماه 1360 در سوسنگرد بر اثر موج انفجار به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید ابراهیم کاظمی را در زادگاهش به خاک سپردند، برادرش شیرعلی نیز به شهادت رسیده است.

شهید محسن صدقی بجنوردی

این شهید بزرگوار در دهم بهمن 1336 در شهرستان بجنورد دیده به جهان گشود. پدرش غلامرضا و مادرش ماه بی بی نام داشت، او تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت.

شهید محسن صدقی بجنوردی جهادگر بود و از سوی جهادسازندگی در جبهه حضور یافت و در یازدهم آذرماه 1359 با سمت مکانیک در سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید محسن صدقی بجنوردی در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شده است.

شهید ابراهیم رمضانی

این شهید بزرگوار در دهم آبان ماه 1338 در شهرستان بجنورد چشم به جهان گشود. پدرش علی اصغر و مادرش سکینه نام داشت، او دانشجوی سال دوم کارشناسی در رشته تکنولوژی بود.

شهید ابراهیم رمضانی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در ششم بهمن ماه 1359 با سمت آرپی جی زن در سوسنگرد بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید ابراهیم رمضانی در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شده است، برادرش علیرضا نیز به شهادت رسیده است.

شهید حیدرعلی قادری سهی

این شهید بزرگوار در دوازدهم فروردین ماه 1340 در شهرستان کرمان به دنیا آمد. پدرش محمود تعمیرکار لوازم خانگی بود و مادرش فاطمه نام داشت، او تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی درس خواند و دیپلم گرفت.

شهید حیدرعلی قادری سهی به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و در دوازدهم خردادماه 1360 در سوسنگرد بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید حیدرعلی قادری سهی در گلزار شهدای انصارالحسین (ع) شهرستان بجنورد به خاک سپرده شده است.

شهید مرادعلی نیری

این شهید بزرگوار در دوم اردیبهشت ماه 1336 در روستای ناوه از توابع شهرستان بجنورد چشم به جهان گشود. پدرش خان سیار و مادرش زری نام داشت، او در حد دوره ابتدایی درس خواند و کشاورز بود.

شهید مرادعلی نیری به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در بیست و هفتم فروردین ماه 1360 با سمت تک تیرانداز در سوسنگرد بر اثر اصابت گلوله به سر شهید شد.

پیکر مطهر شهید مرادعلی نیری در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شده است.

شهید ابراهیم ادیبی فر

این شهید بزرگوار در بیستم مهرماه 1332 در شهرستان بجنورد دیده به جهان گشود. پدرش حسین و مادرش فاطمه بیگم نام داشت، او تا سوم متوسطه درس خواند و تکنسین نیروی هوایی بود. ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد.

شهید ابراهیم ادیبی فر به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در هجدهم آبان ماه 1359 در سوسنگرد بر اثر اصابت گلوله به سر شهید شد.

پیکر مطهر شهید ابراهیم ادیبی فر در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار