مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تاکید کرد؛

ضرورت حمایت مجمع نمایندگان خراسان رضوی از احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: اگر احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی مورد حمایت مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد قطعاً کار اجرایی خواهد شد و عملیات عمرانی سرعت می­‌گیرد.
کد خبر: ۳۱۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ - 18November 2018

ضرورت حمایت مجمع نمایندگان خراسان رضوی از احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، «حمید بنایی» نماینده مردم شهرستان «گناباد» در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی امروز با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن دیدار با سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان در جریان روند اجرایی عملیات احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی قرار گرفت.

در ابتدای این دیدار سردار نجاتی با ارائه گزارشی از اقدامات مهندسی و عمرانی صورت گرفته در احداث این مرکز به بیان مشکلات موجود پرداخت.

وی در ادامه با بیان اینکه دفاع مقدس در زمان جنگ مظلوم بود و امروز هم فرهنگ دفاع مقدس مظلوم است؛ بیان داشت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان مغفول مانده و از همه کشور هم عقب‌­تر است، چون مسئولان به طور جدی پای کار نیامدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی افزود: این ضرورت وجود دارد که نمایندگان استان نسبت به احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس توجیه شوند تا به عنوان یک مطالبه در این مسئله ورود پیدا کنند و با پشتیبانی که خواهند داشت بسیاری از موانع بر طرف شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: 2 سوم موزه­‌های کشور مورد بهره‌­برداری قرار گرفته و مابقی هم سال آینده افتتاح خواهد شد و فقط مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی باقی می­‌ماند.

نجاتی ادامه داد: با وجود 25 تا 30 میلیون زائری که در طول سال وارد مشهدالرضا می­‌شوند استان خراسان رضوی به عنوان بهترین ظرفیت باید در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس اولین باشد، ولی به خاطر عدم توجه مسئولین این اتفاق نیفتاده است. وجود مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در این استان می­‌تواند ابزاری برای انتقال پیام انقلاب اسلامی به زائرین داخلی و خارجی باشد و معارف و سیره شهدا را به مخاطبین خود عرضه کند.

وی تصریح کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی در سطح کشور بعد از استان تهران دومین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس از نظر وسعت است.

نجاتی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور پنج میلیون زائر خارجی در طول سال در مشهد، مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی می­‌تواند بهترین بستر برای انتقال معارف دفاع مقدس باشد. برای بهره­‌مندی بیشتر این زائرین از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان طبق هماهنگی که با مرکز صورت گرفته است 3 هزار متر زیر بنای این مرکز برای احداث ساختمان مقاومت اسلامی اختصاص داده شده است.

این مسئول ابراز داشت: مرکز فرهنگی و موزه تهران، موزه دفاع مقدس نام گرفته است و مصوب شده که موزه خراسان رضوی، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و مقاومت اسلامی نامگذاری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس گفت: احداث این مرکز، نیازمند حمایت مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی است که لازمه­‌اش بازدید نمایندگان از این مرکز و بیان دیدگاه­‌ها و نقطه نظرات خود جهت رفع نواقص خواهد بود.

وی تأکید کرد: اگر مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی از احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی حمایت کنند قطعاً کار اجرایی می­‌شود و عملیات عمرانی سرعت می­‌گیرد و فاز یک و 2 هر چه زودتر به بهره­‌برداری می‌­رسد.

این مسئول گفت: فرهنگ سازی که باید در حوزه دفاع مقدس صورت بگیرد تا فرهنگ دفاع مقدس ترویج شود نیاز به ابزار خود دارد و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس ابزار این رسالت به شمار می­‌رود. اگر این ابزار وجود نداشته باشد این کار انجام نخواهد شد و آسیب­‌های آن متوجه جامعه خواهد بود.

«حسن امیری» جانشین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در این دیدار در خصوص تدوین دانشنامه دفاع مقدس، احداث و یا تکمیل یادمان­‌های شهدای گمنام استان خراسان رضوی و تهیه تاریخ شفاهی که از مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی به شمار می­‌رود و نیازمند پشتیبانی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است مطالبی را بیان کرد.

«حمید بنایی» نماینده مردم شهرستان «گناباد» در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان نیز در این نشست ضمن بیان نقطه نظرات خود در خصوص سرعت بخشیدن به روند احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد در جلسه‌­ای با حضور سردار «نجاتی» مباحث عنوان شده در مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی مطرح و راهکارهای مناسب از سوی نمایندگان ارائه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار