سردار رحیمی عنوان کرد؛

مهلت یک هفته‌ای پلیس به خودروهای فاقد معاینه فنی

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: این هفته هم به رانندگانی که معاینه فنی دریافت نکرده‌اند، مهلت داده شده است و از سوم آذرماه اعمال قانون توسط دوربین‌های سراسر شهر صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۳۱۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ - 18November 2018

مهلت یک هفته‌ای پلیس به خودروهای فاقد معاینه فنیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس تهران بزرگ ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره معاینه فنی خودرو‌ها اظهار داشت: اجرای طرح جدید اعمال قانون خودرو‌هایی که فاقد معاینه فنی هستند به دلیل صف‌های طولانی خودرو‌ها به تعویق افتاده است.

سردار رحیمی گفت: معاینه فنی ضروری است و باید همه رانندگان خودرو‌ها آن را دریافت کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: این هفته هم به رانندگانی که معاینه فنی دریافت نکرده‌اند، مهلت داده شده است و از سوم آذرماه اعمال قانون توسط دوربین‌های سراسر شهر صورت خواهد گرفت. تاکید ویژه می‌کنم که همه این موضوع را در نظر گرفته باشند و کسانی که از شهرستان وارد تهران می‌شوند، باید معاینه فنی قانونی داشته باشند.

وی با بیان اینکه خودرو‌های تهرانی و شهرستانی که فاقد معاینه فنی باشند از شنبه جریمه می‌شوند، گفت: با شلوغی مراکز معاینه فنی، برخی از افراد سودجو معاینه فنی قلابی صادر می‌کنند و رانندگان باید بدانند که این کارها هیچ‌گونه اثری ندارد و مراکز معاینه فنی به سیستم «سیمفا» متصل و اطلاعات خودرو‌ها در این سیستم ثبت هستند.

سردار رحیمی در خصوص طرح زوج و فرد و طرح ترافیک نیز گفت: آمار‌ها در این خصوص خوب نیست و کسانی که فاقد مجوز هستند، نباید وارد طرح زوج و فرد و طرح ترافیک شوند؛ زیرا جریمه می‌شوند.

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با شهرداری تهران مقرر شده که تمامی مراکز فنی به صورت تمام‌وقت فعال باشند؛ معاینه فنی مختص خودرو‌های سبک و سنگین است و باید معاینه فنی را دریافت کنند.

وی ادامه داد: دریافت معاینه فنی فقط مختص خودروهای شخصی نیست؛ بلکه خودرو‌های دولتی، سازمان‌ها، شهرداری و نیرو‌های مسلح هم باید معاینه فنی را دریافت کنند و اطلاعات خودرو در سیستم سیمفا ثبت شود؛ در غیر این‌صورت جریمه خواهند شد.

سردار رحیمی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اینکه برخی از افراد سودجو در مراکز فنی اقدام به صدور معاینه فنی برای آشنایان خود می‌کنند و آیا تاکنون کسانی در این خصوص دستگیر شده‌اند، اظهار داشت: طبق نظارت‌های پلیس بر مراکز فنی، تا کنون هیچ‌گونه دستگیری نداشتیم و توصیه می‌کنم که مردم معاینه فنی را مراکز مجاز دریافت کنند.

رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: تیم‌های نامحسوس پلیس بر عملکرد مراکز معاینه فنی نظارت کامل دارند.

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه اطلاعات خودرو در سامانه سیمفا ثبت می‌شود، آیا رانندگان می‌توانند معاینه فنی را در استان‌های دیگر دریافت کنند، گفت: با توجه به وجود این سامانه، دریافت معاینه فنی در سایر نقاط کشور، هیچ‌گونه مشکلی ندارد و فقط باید اطلاعات خودرو در این سامانه ثبت شود.

وی همچنین در خصوص مراکز معاینه فنی که برای موتورسیکلت‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: به دلیل کمبود در زیرساخت‌ها اعمال قانون موتور سیکلت‌ها به صورت فیزیکی و توسط همکاران من صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار