معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

اجرای برنامه‌های متنوع میلاد رسول اکرم (ص) در سراسر کشور

سیدمحمدمجتبی حسینی گفت: خارج از محدوده تهران در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها برنامه‌های متعدد و متنوعی را در قالب فرهنگ‌ها و اقلیم‌های رنگارنگ به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) خواهیم داشت.
کد خبر: ۳۱۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ - 18November 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست تشریح برنامه‌های میلاد رسول اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) که صبح امروز در موزه قصر برگزار شد، اظهار داشت: هنر به عنوان زبان بلیغ لایه‌های مختلفی دارد و در عرصه‌های حرفه‌ای تجلی‌های مختلفی داشته است.

وی افزود: در طول تاریخ هنرمندان برای ابراز ارادت به خاصان حق، قلم و دستشان را مزین به خلق اثر می‌کردند. ایرانی‌ها همانطور که سوگ‌ها را بزرگ می‌شمارند، سور‌ها را نیز تجلیل و گرامی می‌دارند و نمونه‌های زیادی در تاریخ از این جهت داریم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: ما باید افزایش امید، نشاط اجتماعی و همبستگی ملی را در برنامه‌هایمان مورد توجه قرار دهیم. امسال مقرر شد آیین بهار مهربانی را گرامی داشته باشیم و به تصویب رسید تا در تمام استان‌ها، شهر‌ها و شهرستان‌ها آیین‌های مردمی این مناسبت را ساماندهی کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: در تهران با توجه به ویژگی‌های و استعداد شهرداری تهران مقرر شده سازمان فرهنگی هنری شهرداری نقش محوری این برنامه‌ها را داشته باشد و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران و تمام معاونت‌های ستادی نیز برای به شایستگی برگزار شدن این برنامه کمک کنند.

این مقام مسوول وزارت ارشاد گفت: خارج از محدوده تهران در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها برنامه‌های متعدد و متنوعی را در قالب فرهنگ‌ها و اقلیم‌های رنگارنگ به مناسبت میلاد رسول اکرم (ص) خواهیم داشت.

وی در پاسخ سوالی مبنی بر تداوم کنسرت‌های دینی در شهر تهران اظهار داشت: فرهنگ چیزی جدای از زندگی نیست که زمانی تعطیل و تاسیس شود. در ایام سوگواری محرم و صفر در بنیاد رودکی برنامه‌های اجرا شد تا نشان داده شود که این ایام می‌تواند آفریده‌های خوبی را به همراه داشته باشد. این اتفاقات به فراخور مناسبت و موضوع سوگ ادامه پیدا خواهد کرد. طبیعتاً بخش مهمی از موسیقی ما در همین مناسبت‌ها آفریده شده که قابلیت تداوم دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار