معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس خبر داد؛

برگزاری 900 برنامه به مناسبت هفته بسیج در فارس

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی» از برگزاری بیش از 900 برنامه همزمان با هفته بسیج در استان فارس خبر داد و گفت: این برنامه ها در حوزه محرومیت‌زدایی، سازندگی و فرهنگی خواهند بود.
کد خبر: ۳۱۹۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴ - 18November 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار«سعید کوشکی» امروز (یکشنبه 27 آبان ماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با بیان اینکه بسیج به عنوان یک نهاد مقدس امروز در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار بوده است، اظهار داشت: اگر امروز شاهد آن هستیم که مسلمانان در جهان در حال مبارزه با استکبار و با قدرت و شجاعت تمام در حالت دفاع از دین و ارزش‌های الهی هستند به دلیل حضور مخلصانه بسیجیان در عرصه‌های گوناگون است.

وی افزود: در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به اقشار مختلف محروم از آن سال‌هایی که بسیج سازندگی راه‌اندازی شده با حضور در قالب‌های گوناگون سعی کرده در حد توان به مردم در حاشیه شهرها و روستاها کمک کند.

کوشکی با بیان اینکه امروز 537 گروه جهادی در استان فارس توسط رده‌های مختلف بسیج برای اعزام به روستاها جهت رفع محرومیت در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: این گروه های جهادی در مناطق مختلف که مشکلات فرهنگی، افتصادی، محرومیت زدایی، درمانی و غیره داشتند خدمات رسانی کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر استان فارس گفت: بیش از 150 گردان دفاعی در حوزه مردم‌یاری داریم که در صحنه حاضر شده و 637 گروه جهادی که بیشتر آن را جوانان و نوجوانان هستند در روستاها مشغول شده‌اند.

مسئول ستاد هفته بسیج سپاه فجرافزود: امروز استان فارس در تولید قارچ، شترمرغ، مرغ بومی و کشت کلزا در کشور الگو است و در ورزش دینی و قهرمانی بخشی  از قهرمانان ملی و کشوری از استان فارس هستند.

وی در ادامه با اشاره به جزئیات برنامه‌های هفته بسیج، برنامه اقتدار پرواز (پرواز کوادکوپترها و پهبادها)، افتتاح طرح‌های عمرانی، برگزاری جلسه با مدیران مسوول و سردبیران روزنامه‌های استان با همکاری بسیج رسانه، مسابقه قرآنی طرح صراط، برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزش همگانی حقوق با محوریت مسجد، برگزاری جشنواره قرآنی دانشجویان، سخنرانی شبکه تحلیلگران جوان انقلابی، برگزاری مشاوره خانوادگی و تحصیلی در مدارس و مساجد استان، تهیه مستند 40 دقیقه‌ای با عنوان «رفتن، رسیدن است» با موضوع بسیج سازندگی، طرح زکات دانایی ویژه دانش‌آموزان کم‌برخوردار حاشیه شهر، افتتاح مجمع خیّرین استانی، برگزاری طرح خدمات‌رسانی کوثر، طرح ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی «ایران یار» در مدارس، برگزاری میز خدمت خارج از ادارات در مساجد محلات، اعزام مشاوران و دانشجویان دوره‌دیده به خوابگاه‌ها و ... را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار