فدریکا موگرینی خبر داد؛

راه‌اندازی کانال مالی از سوی اتحادیه اروپا در تاریخی نامشخص

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قبل از آغاز نشست وزرای خارجه این اتحادیه از راه‌اندازی کانال ویژه مالی در تاریخی نامشخص خبر داد.
کد خبر: ۳۱۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹ - 19November 2018

راه‌اندازی کانال مالی از سوی اتحادیه اروپا در تاریخی نامشخصبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قبل از آغاز نشست وزرای خارجه این اتحادیه درباره مسائلی که در دستور کار این نشست قرار دارند صحبت کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا در جلسه امروز درباره ادعا‌های دانمارک علیه ایران هم بحث خواهد شد گفت: درباره این موضوع در روزی که ادعا‌های دانمارک مطرح شده با وزیر خارجه این کشور صحبت کرده است.

وی تصریح کرد: با مقام‌های ایرانی به صراحت درباره مسائل مربوط به امنیت اروپا گفت‌وگو می‌کند. او ادعا‌های دانمارک را مهم خواند، اما گفت: بایستی بین این موضوع و توافق هسته‌ای برجام تمایز قائل شد. اتحادیه اروپا کاملاً از این توافق هسته‌ای حمایت می‌کند.

موگرینی درباره اقدامات اروپا برای راه‌اندازی کانال ویژه مالی با ایران هم اظهارنظر کرد. وی با بیان این ادعا که تلاش‌ها برای راه‌اندازی این مکانیسم در جریان هستند گفت: نمی‌تواند برای راه‌اندازی آن تاریخ مشخص کند، اما این ساختار «به زودی» راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار