توسط مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های صداوسیمای مرکز فارس در دهه فجر/ مستند نخستین زن شهید انقلاب به‌روی آنتن می‌رود

«سید تقی سهرابی» با بیان اینکه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برنامه‌های متنوع و شاخصی توسط صداوسیمای مرکز فارس تدارک دیده شده است، گفت: سرگذشت نخستین زن شهید انقلاب در دهه فجر امسال به‌روی آنتن می‌رود.
کد خبر: ۳۱۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ - 19November 2018

تشریح برنامه‌های صداوسیمای مرکز فارس در دهه فجر/ مستند نخستین زن شهید انقلاب به‌روی آنتن می‌رودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، «سید تقی سهرابی» مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس، امروز (دوشنبه) در نشست خبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه ستاد برگزاری ۴۰ سالگی انقلاب نیمه اول سال ۹۵ در رسانه ملی تشکیل شد، اظهار داشت: در این جلسات مقرر شد که دستاورد‌های انقلاب در عرصه‌های مختلف به تصویر کشیده شوند.

وی افزود: در همین راستا، صدا و سیمای مرکز فارس در نخستین گام، تولید برنامه «کارنامه» به‌عنوان یکی از این برنامه‌های محوری را در اولویت قرار داد و این برنامه با استانداران فارس به گفت‌وگو نشسته و سایر شخصیت‌های استانی نیز در این برنامه حضور می‌یابند.

وی با بیان این‌که برنامه‌ها و مستند‌های مختلف در سیما و رادیو مرکز فارس در خصوص انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است بیان داشت: در همین راستا مستند و پژوهش سرگذشت نخستین زن شهید انقلاب به‌نام «باختر بیگلری» که از ایل «قشقایی» است، پژوهش شده و در دهه فجر امسال روی آنتن می‌رود.

سهرابی اظهار داشت: مستند‌های نیز از دستاورد‌های دوران دفاع مقدس و دهه‌های اول تا چهارم انقلاب در حوزه‌های مختلف نیز آماده شده که بسیاری از این برنامه‌ها در حال پخش از مرکز فارس است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس بیان داشت: ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس برای اینکه مردم اداره حکومت را به دست بگیرند از نتایج مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود که تولید مستند مشاهیر و نقش‌آفرینان انقلاب با عنوان «راه روشن»، تاریخ شفاهی فارس در قالب ۲۸ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای، مستند «فجرآفرینان» در قالب ۲۰ قسمت از شهرستان‌های مختلف فارس با موضوع به تصویرکشیدن جشن‌های پیروزی انقلاب، برنامه میزگرد با موضوع دستاورد، تهیه برنامه «شهدای انقلاب» و برنامه «چلچراغ» از دیگر برنامه‌های صدا و سیمای مرکز فارس در سالگرد ۴۰ سالگی انقلاب است.

سهرابی ادامه داد: همچنین مستند گزارشی «محله انقلاب»، انواع موشن‌گرافی، طراحی تارنمای فجر چهلم، عکس نوشته، پوستر انقلاب و کاریکاتور، از دیگر برنامه‌های شاخص صدا و سیمای مرکز فارس در بخش فضای مجازی است.

وی همچنین از افتتاح بیش از ۱۶۰ طرح حوزه صداوسیما در مناطق مختلف فارس خبر داد و گفت: این طرح‌ها بیشتر در مناظق محروم استان در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار