فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجردخبر داد:

اجرای بیش از 60 برنامه به مناسبت هفته بسیج در بروجرد

مجید سوری گفت: بیش از 60 برنامه فرهنگی، بصیرتی، مذهبی و ورزشی در هفته بسیج در این شهرستان اجرا می‎شود.
کد خبر: ۳۱۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ - 19November 2018

به گزارش دفاع پرس از خرم آباد، سرهنگ «مجید سوری» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: بیش از 60 برنامه فرهنگی، بصیرتی، مذهبی و ورزشی در هفته بسیج در این شهرستان اجرا می‎شود.

وی با اشاره به فعالیت‎های بسیج بروجرد در عرصه‌های فرهنگی، دفاعی و هنری گفت: برگزاری بیش از 30 یادواره شهید  این شهرستان و مناطق اطراف با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اعزام بیش از 900 نفر به مناطق عملیاتی جنوب بخشی از این فعالیت‎ها است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد افزود: اعزام بیش از 10 هزار نفر به اردوهای شهرستانی با هدف ایجاد روحیه و نشاط در بین بسیجیان، اجرای برنامه‎های نشاط اجتماعی در مناطق گردشگری و تفرجگاهی و برگزاری محافل شب شعر خاطره با موضوع انقلاب و دفاع مقدس بخش‎های دیگری از این برنامه‌‏ها است.

سوری به فعالیت موکب شهید بروجردی در ایام اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: امسال یکصد هزار زائر اربعین در این موکب پذیرایی شدند که 20 هزار نفر از آنان از زائران خارجی بودند، همچنین از فرصت ایجاد شده در راستای معرفی مناطق تاریخی، گردشگری و فرهنگ و مهمان‎نوازی مردم بروجرد استفاده شد.

وی به برخی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه خدمات‎رسانی و محرومیت‌زدایی اشاره و تاکید کرد: ساخت بیش از 20 واحد مسکونی و تعمیر و بازسازی 30 واحد مسکونی دیگر برای افراد کم بضاعت و نیازمند، بهسازی مساجد مناطق کم برخوردار و ساخت یک مجتمع آبرسانی از جمله فعالیت‎های انجام شده در این حوزه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد ادامه داد: در حوزه اجتماعی نیز در سال جاری 300 نفر از معتادان برای ترک اعتیاد به کمپ‌ها معرفی شده و علاوه بر پرداخت هزینه درمان آنان، در مدت درمان نیز خانواده‎های این افراد تحت پوشش قرار گرفته‎اند.

سوری بیان کرد: در دو محله حاشیه‎ای دره غریب و لرآباد نیز بسیج جامعه پزشکی در قالب طرح شهید رهنمون به صورت ماهانه با حضور در این مناطق خدمات درمانی را به ساکنان آن‎ها ارائه کرده‎اند.

وی ایجاد 35 واحد اقتصاد مقاومتی با اشتغالزایی 70 نفر، راه‎اندازی کارگاه خیاطی و ایجاد شغل برای 70 زن بدسرپرست و بی‎سرپرست را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی برشمرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بروجرد افزود: در حوزه ورزشی نیز ناحیه مقاومت بسیج با بیش از 15 سالن ورزشی بخش قابل توجهی از خدمات ورزشی شهرستان را بر عهده گرفته و با برگزاری 3 همایش پیاده‎روی عمومی گام‎هایی را در راستای توسعه ورزش‌‎های همگانی برداشته است.

سوری در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای بیش از 60 برنامه فرهنگی، مذهبی و ورزشی در هفته بسیج خبر و ادامه داد: غبارروبی قبور مطهر شهدا و دیدار با خانواده شهیدان، اجرای مسابقات ورزشی، کتابخوانی، برگزاری یادواره‎های شهدا و نشست‌های بصیرتی از جمله برنامه‎های این هفته است.

وی ادامه داد: افتتاح چندین واحد مسکونی نیازمندان و چند طرح اقتصاد مقاومتی، اعزام اردوهای جهادی و درمانی به مناطق محروم و برگزاری اجتماع عظیم بسیجیان بخش‎های دیگری از برنامه‎های هفته بسیج است.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها