هاشمی عنوان کرد؛

اجرای برنامه‌های ویژه توسط شهرداری تهران در هفته وحدت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هفته وحدت زمان مناسبی است تا سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برنامه‌های ویژه‌ای را پیش‌بینی کنند تا مودت و برادری، فضای تهران را اخلاقی‌تر کند.
کد خبر: ۳۱۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ - 20November 2018

اجرای برنامه‌های ویژه توسط شهرداری تهران در هفته وحدتبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح سه شنبه در آغاز یکصد و سومین جلسه این شورا اظهار داشت: امروز به روایت اهل سنت، میلاد مسعود حضرت محمد مصطفی (ص) است، که به پیشنهاد مرحوم آیت الله منتظری و موافقت امام خمینی (ره)، آغاز هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: ولادت احمد، بزرگترین موهبت الهی به انسان‌هاست؛ تولدی که در‌های رحمت آسمان را به زمینیان گشود و مهربانی، مدارا و نیکی را در جامعه سخت و بی‌رحم بشر بشارت داد.

هاشمی افزود: پیامِ پیامبر اعظم (ص)، اگرچه 14 قرن قبل، به بشر رسید، اما خاتم الانبیا بودن خصوصیتی است که موجب می‌شود این پیام، پیام عصر ما نیز باشد و امروز پیام وحدت مهمترین نیاز جهان اسلام است، بزرگترین مانع وحدت نیز تعصب، دگم اندیشی و خود حق پنداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: آتش کینه‌ها و دشمنی‌ها خاموش نخواهد شد و شاهد این حقیقت تاسف بار هستیم که کشته شدن مسلمانان به دست یکدیگر صد‌ها برابر تلفات جنگ مسلمانان با غیر مسلمانان است.

وی ادامه داد: چرا با وجود آنکه سیره پیامبر (ص) که به سایر ادیان، آزادی پایبندی به رفتار‌های علنی و تبلیغ دینی غیر از اسلام را در مدینه النبی می‌داد، امروز برای پیروان مذاهب اسلامی در اقلیت، اعم از شیعه و سنی در بسیاری از جوامع اسلامی ممکن نیست؟ شعار اصلی پیامبر و مهم‌ترین پیام اسلام که «لااله الا الله» و توحید است، امروز در جهان اسلام تحت الشعاع نماد‌های مذهبی و افراط‌گرایانه در دین قرار گرفته است در حالی که اسلام، برادری و برابری را در پذیرفتن توحید، نبوت و معاد منحصر می‌کند و اختلافات مذهبی را بعنوان عاملی برای شقاق و تفرقه در جوامع اسلامی می‌داند و به رسمیت نمی‌شناسد.

هاشمی خاطرنشان کرد: امروز که دشمنان جهان اسلام، با محوریت اسرائیل و عاملیت دولت ترامپ، توطئه‌ای جامع را علیه اسلام ناب محمدی به اجرا گذاشته‌اند، جا دارد که سیاست تنش‌زدایی در جهان اسلام را تقویت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: در حوزه فرهنگی و تبلیغی نیز مناسب است که مدیریت شهری، تمرکز فعالیت‌های تبلیغی دینی خود را بر محوریت تعالیم پیامبر اسلام (ص) متمرکز و از تبلیغات افراطی و حاشیه ساز جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: هفته وحدت زمان مناسبی است تا سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری، برنامه‌های ویژه‌ای را پیش بینی کنند تا مودت و برادری، فضای تهران را اخلاقی‌تر کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار