نماینده ولی فقیه در استان البرز:

فرهنگ بسیج بر مبنای صفا، اخلاص و عمل به تکلیف است

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: بسیجی در هر جایگاهی باشد فقط برای رضای خدا کار می‌کند، زیرا فرهنگ بسیج اساساً بر مبنای صفا و اخلاص و عمل به تکلیف است.
کد خبر: ۳۱۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ - 20November 2018

فرهنگ بسیج بر مبنای صفا، اخلاص و عمل به تکلیف استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرج، آیت‌الله «سیدمهدی حسینی همدانی» نماینده ولی فقیه در استان البرز امروز به مناسبت آغاز هفته بسیج با اصحاب رسانه بسیجی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه بسیج و بسیجی معنا و وظایف گسترده‌ای دارد، اظهار داشت: همه ما باید به عنوان بسیجی مانند حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری بدون نگرانی به تکلیف خود عمل کنیم و یقین داشته باشیم که خداوند متعال خودش محافظ و نگهبان مومنین است.

وی افزود: بسیج باید دائما وظایف اصلی خود را بازبینی نماید وگرنه گفتمان بسیج در دهه پنجاه انقلاب دچار تزلزل می شود. ما فرزندان معنوی حضرت روح الله و آیت‌الله خامنه‌ای هستیم. این دو بزرگوار شاخصه هایی را برای بسیج تعریف کرده‌اند که باید به آن‌ها دقت و عمل کنیم. بسیجیان باید مراقب باشند که از این شاخصه‌ها فاصله نگیرند و دائم آن ها را در خود بازیابی کنند.

امام جمعه کرج گفت: اولین شاخصه بسیج خدا محوری و توحید است. روح نگرش بسیج با توحید آمیخته شده و کار در آن فقط برای رضایت خداوند است. بسیجی دارای یک ارتباط معنوی و صمیمی با خداست و این سرمایه اصلی کار اوست، زیرا آن چه که باعث می شود انسان در میدان عمل خسته نشود، ایمان و ارتباط با خداست.

این مسئول گفت: اگر در عرصه فعالیت یاد خدا و رضای خداوند نباشیم، یک هیجان مقطعی است که ماندگار نخواهد بود و این شاخصه ارتباط مداوم با خدا باید دوباره در ساختار بسیج احیا شود، زیرا اگر این مساله ضعیف شود به تبع آن سایر مسائل هم دچار ضعف خواهد شد.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: اخلاص در عمل، گمنام و بی ریا عمل کردن از شاخصه های بسیج است. یک بسیجی در عرصه فعالیت‌‌هایش منافع شخصی خود را در نظر نمی گیرد و به دنبال مقام و رضایت اطرافیانش نیست. او در هر جایگاهی باشد فقط برای رضای خدا کار می کند. فرهنگ بسیج اساسا بر مبنای صفا و اخلاص و عمل به تکلیف است.

وی خاطر‌نشان کرد: وقتی که حضرت امام خمینی از خداوند می خواهد که او را با بسیجیانش محشور کند، به این معناست که جایگاه بسیجیان در کنار ائمه اطهار (ع) است.

این مسئول با بیان اینکه هدف بسیجیانی چون شهید «احمدی روشن» رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی است، بیان داشت: بسیجیان چون دانشمندان شهید هسته‌ای در گمنامی فعالیت می کردند و پس از شهادتشان بود که مردم آن‌ها و رتبه علمی‌شان را شناختند. یک بسیجی حقیقی همیشه در صحنه است و از تمام دانش و توانایی اش در جهت حفظ آرمان و ارزش های انقلاب استفاده می کند.

وی متذکر شد: بسیجی هرگز راکد نمی‌شود و ایمان را بدون عمل نخواهد داشت، زیرا ایمانی کامل است که با عمل در میدان آمیخته باشد. بسیجی از هجمه‌ها نمی‌هراسد و زندگی اش همیشه شهادت‌طلبانه است. اصلا تلاش، جهاد و شهادت از شاخصه‌های ممتاز یک بسیجی است که سببب موفقیت در تمامی عرصه‌ها می‌شود. بسیجی نمونه یک مسلمان واقعی است که به دستورات اسلام تماماً عمل می کند و دیگران از دیدن نشاط و روحیه او لذت می برند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار