پیام مدیرکل حفظ آثار ارزش های دفاع مقدس بوشهر به مناسبت هفته وحدت

سردار غلامعلی کفاش مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر به مناسبت هفته وحدت پیام تبریکی صادر کرد.
کد خبر: ۳۱۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲ - 21November 2018

پیام مدیر کل حفظ آثار بوشهر به مناسبت هفته وحدتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بوشهر، سردار «غلامعلی کفاش» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر به مناسبت هفته وحدت پیام تبریکی به شرح زیر صادر کرد.

بسم رب الشهدا و الصدیقین

«من توصیه می کنم هفته‌ وحدت را همه‌ آحاد مردم، مخصوصاً علما و فضلا و گویندگان و دانشمندان و افراد صاحب نفوذ گرامی بدارند و این مسأله را به عنوان یک شعار جمهوری اسلامی همیشه نگه دارند». (مقام معظم رهبری مدظله العالی)

اهل سنت،12 ماه ربیع الاول و شیعیان 17 این ماه را سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) می دانند بدین جهت حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران که از منادیان وحدت و اندیشه اسلامی و سرافرازی اسلام ناب محمدی بودند جهت اتحاد و همبستگی گروه‌های اسلامی، فاصلۀ بین این دو تاریخ را «هفته وحدت» نامگذاری نمودند.

وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب و یا شیعه شدن سنی، یا سنی شدن شیعه نیست، بلکه وحدت به معنای اتحاد و انسجام عموم پیروان مذاهب مختلف اسلامی، با وجود اختلاف مختلف در برخی آراء و احکام، با هدف تکیه بر مشترکات بسیاری که بین دو مذهب وجود دارد، در راستای حفظ و تعالی اسلام با همدیگر همکاری و همیاری لازم را داشته باشند تا در مقابل نفوذ و سلطه دشمنان اسلام که دشمن مشترک شیعه و سنی هستند جهت جلوگیری از سوء استفاده از اختلاف با تکیه بر اتحاد و وجوه مشترک خود از اسلام دفاع کنند.

با توجه به وجود اختلاف روایی فاصله‌ی بین دو روایت تاریخی مشهور سنی و شیعه از ولادت پیامبر اکرم(ص) در بین مسلمانان، زمینه های وحدت بسیاری از جمله خدای واحد، کتاب آسمانی، پیامبر و قبلۀ یکسان وجود دارد که با محور قرار دادن آنها می توان وحدت بین مسلمانان و قدرت یافتن آنها را شاهد بود.

در جهان پر فتنه و آشوب، دشمنان اسلام سعی دارند با تکیه بر اختلافات احکامی در بین شیعه و سنی، تفرقه بزرگی را بین این دو مذهب با هدف ازهم گسستگی دین مبین اسلام انجام دهند بنابراین در این برهه زمان وحدت اسلامی و انسجام ملّت مسلمان و تشكيل امّت واحده در جهان در مقابل توطئه دشمنان اسلام و قرآن يک امر ضروری محسوب می شود.

امروز اهل سنت و شیعه توانسته است اسلام ناب محمدی را با اتحاد و ایجاد کالبد روح همبستگی، در جهان مستحکم و منسجم تر نماید و توطئه های دشمنان را با تمسک به قرآن کریم خنثی سازد.
سردار «غلامعلی کفاش» ضمن تبریک میلاد نبی‌اکرم‌(ص) و هفته وحدت به تمام مسلمین جهان، ابراز امیداوری نمود که با اتحاد و همبستگی شیعه و سنی دشمنان اسلام نابود و زمینه ظهور حضرت مهدی ( عج) فراهم گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار