امام جمعه شیراز:

اردوهای جهادی نشان‌دهنده توانمندی بسیج است/ ضرورت مبارزه با فساد و اصلاح نظام بانکی کشور

آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» گفت: امروز بسیجی‌ها اردوهای جهادی راه می‌اندازند و محرومیت‌زدایی می‌کنند که نشان‌دهنده توانمندی بسیج است. کار بسیج فی‌سبیل الله است و بسیجیان اجر و مزدی از کسی طلب نمی‌کند.
کد خبر: ۳۲۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ - 23November 2018

اردوهای جهادی نشان‌دهنده توانمندی بسیج است/ ضرورت مبارزه با فساد و اصلاح نظام بانکی کشوربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» امام جمعه شیراز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین از سوی امام خمینی (ره) در سال ۵۸، اظهار داشت: نهادهایی که امام خمینی (ره) در نظام جمهوری اسلامی بنا گذاشتند، برکاتش روز به روز بیشتر می‌شود و نمونه آن بسیج است. 

وی با بیان این‌که بسیج تاکنون منشأ خدمات بسیار زیادی بوده است، گفت: این موضوع تا اندازه‌ای بود که امام خمینی (ره) فرمودند که « من دلم می‌خواهد در قیامت با بسیجیان محشور شوم» که این سخن نشان می‌دهد که بسیج ویژگی‌هایی دارد که امام این چنین دعایی می‌کند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به ویژگی‌های بسیج و بسیجیان، افزود: اخلاص و اطاعت از ولایت فقیه، نخستین ویژگی بسیجیان است و بسیجی مطیع ولایت است.

وی ادامه داد: امروز بسیجی‌ها اردوهای جهادی راه می‌اندازند و محرومیت‌زدایی می‌کنند که نشان‌دهنده توانمندی بسیج است. کار بسیج فی‌سبیل الله است و بسیجیان اجر و مزدی از کسی طلب نمی‌کند.

امام جمعه شیراز، مردانگی و فتوت را ویژگی دیگر بسیجیان دانست و عنوان کرد: خداوند هم در قرآن در داستان اصحاب کهف به نوعی از مردانگی و فتوت یاد کرده است.

ویوبا بیان این‌که مردانگی در بسیج به سن و سال ربطی ندارد، بیان کرد: ویژگی سوم بسیج آزادگی است؛ بسیجیان آزاده هستند به این دلیل که دلبستگی به چیزی غیر از خدا ندارند. امام خمینی (ره) هم دلبسته نبود و موفق شد که دنیا را تکان دهد که اگر دلبستگی داشت، نمی‌توانست انقلابی شکوهمند ایجاد کند.

آیت‌الله دژکام در ادامه تصریح کرد: مشکلات اقتصادی زیاد است، اما اگر می‌خواهیم که مردم در این فضا نفس بکشند باید با قاطعیت با فساد مبارزه کرد و این مبارزه مستمر باشد. مبارزه با فساد گوشه‌ای از اصلاح وضعیت اقتصادی کشور است.

وی بیان کرد: روش دیگر اصلاح وضعیت فعلی اقتصادی، ایجاد اشتغال است که بدون حل مشکلات بانکی امکان‌پذیر نیست. با شرایط کنونی سرمایه‌گذار رغبتی برای تولید پیدا نمی‌کند. اصلاح نظام بانکی خیلی سخت است، اما چاره‌ای نیست و مدیران باید این تصمیم را بگیرند.

امام جمعه شیراز افزود: مدیران باید به این قضیه بپردازند تا سرمایه‌ها به سمت تولید برود و به اشتغال جوانان منتهی شود. شرمندگی است که این همه استعداد جوانان را نمی‌توانیم استفاده کنیم.

آیت‌الله دژکام در خطبه نخست نماز جمعه شیراز نیز به شرایط انسان باتقوا اشاره کرد که از جمله آن‌ها ترس از خدا، خوش خلقی و عدم دلبستگی به دنیا بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار