امام جمعه موقت یاسوج:

شاهد تشکیل بسیج مردمی در سطح جهان اسلام هستیم

حجت‌الاسلام «سیدجواد خاضع» گفت: هم‌اینک شاهد تشکیل بسیج مردمی در جهان اسلام هستیم که نمونه بارز آن در کشورهای لبنان، عراق، سوریه، فلسطین و یمن است.
کد خبر: ۳۲۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱ - 23November 2018

به گزارش دفاع پرس از یاسوج، حجت‌الاسلام «سیدجواد خاضع» امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک 17 ربیع‌الاول سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (ع)، اظهار داشت: با تدبیر امام خمینی (ره) 12 تا 17 ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت اتحاد و انسجام مسلمانان و پرهیز آنها از تفرقه و اختلاف، افزود: عزت و اقتدار مسلمانان در پرتو وحدت، همدلی و هم‌بستگی محقق می‌شود.

امام جمعه موقت یاسوج وحدت امت‌های اسلامی را راهکار غلبه مسلمانان بر نظام سلطه دانست و بیان کرد: آیین نماز جمعه یک اجتماع عبادی و سیاسی بین مسلمانان است که سبب افزایش معنویت و بصیرت و آگاهی مسلمانان و تقویت اتحاد آن‌ها شده و به امت اسلامی قدرت، استقامت، عظمت، عزت و صلابت می‌بخشد.

خاضع به پنجم آذر سالروز تأسیس بسیج مستضعفان از سوی امام خمینی (ره) در سال 58 اشاره داشت و بیان کرد: هدف امام(ره) از این اقدام، مردمی کردن حفظ انقلاب اسلامی بود زیرا بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حفظ  انقلاب را از پیروزی آن مهم‌تر می‌دانست.

وی با بیان اینکه اندیشه و تفکر بسیجی دارای مبانی و مؤلفه‌هایی شامل خدامحوری، عمل به تکالیف دینی و ولایت‌مداری است، عنوان کرد: رمز موفقیت بسیج در تمامی عرصه‌ها مردمی بودن، اخلاص، بصیرت و مسئولیت‌پذیری است.

امام جمعه موقت یاسوج گفت: هم‌اینک شاهد تشکیل بسیج در جهان اسلام هستیم که نمونه بارز آن در کشورهای لبنان، عراق، سوریه، فلسطین و یمن است.

خاضع افزود: وظیفه مسلمانان است که به کمک مردم مظلوم یمن بشتابند و در برابر جنایت‌های آل سعود در این کشور اسلامی سکوت نکرده و ابراز انزجار کنند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود که مسئولان اجرایی کشور هم با کمک روحیه و تفکر بسیجی اقدام به کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم کنند و مقابل تحریم‌های دشمنان بایستند.

امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: آبان‌ماه امسال حدود 470 موشک و راکت توسط نیروهای فلسطینی به سوی رژیم صهیونیستی شلیک شد که این رژیم جنایتکار را به آتش بس وادار کرد و شکست سختی به آن وارد شد.

خاضع با بیان اینکه این شلیک تبعات سیاسی و امنیتی زیادی برای اسرائیل داشت، گفت: اثبات پوشالی بودن قدرت نظامی رژیم صهیونیستی برای دنیا از مهم‌ترین این تبعات بود.

وی عنوان کرد: اتحادیه اروپا همچون آمریکا در مسأله برجام بدعهدی کردند و به دنبال فرصت‌سوزی هستند و هدف آنها همکاری با ایران نیست، البته ملت ایران هم با تأسی از امام حسین (ع) هرگز زیر بار ظلم و ستم دشمنان نمی‌روند.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به هشتم آذرماه سالروز ترور شهید شهریاری دانشمند هسته‌ای ایران، گفت: این ترور نشان داد که آمریکا و دشمنان با رشد علمی ایران مخالف بوده و در صدد جلوگیری از آن هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها