نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

بسیج نیروی ویژه‌ای است که تفکر ولایی و حفاظت از ارزش‌های دینی دارد

نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه، بسیج را نیروی ویژه‌ای خواند که تفکر ولایی و تفکر حفاظت از ارزش‌های دینی دارد.
کد خبر: ۳۲۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ - 24November 2018

بسیج نیروی ویژه ای است که تفکر ولایی و حفاظت از ارزش های دینی داردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به ولادت پیامبر (ص) گفت: یکی از مصادیق شکرگزاری پیروی کردن از پیامبر (ص) و پیام های ایشان است و وظیفه ما مسلمانان این است که پیام های پیغمبر را زنده نگه داریم یعنی کلام، سیره و منش پیغمبر در زندگی ما تجلی پیدا کند.

وی بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) به وحدت، رحمت، اخوت و خدمت مشهور بودند و از جمله اقداماتی که ایشان انجام می دادند مسجد سازی و طرح اخوت دینی بود.

یعقوبی هفته وحدت را یک اعتقاد و حقیقت عنوان کرد و افزود: وحدت ریشه قرآنی دارد؛ برخی از هفته وحدت می ترسند زیرا آن ها وحدت را نفهمیده اند منظور از وحدت این نیست که شیعه، سنی و سنی، شیعه شود بلکه باید مشترکات را حفظ کنند و با یکدیگر متحد باشند.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: اگر مسلمانان در سراسر دنیا با یکدیگر وحدت داشته باشد دشمن مستکبر نمی تواند برای آنها برنامه ریزی کند زیرا اگر وحدت در جهان اسلام ریشه دار شود استکبار به حاشیه می رود.

وی با اشاره به ولادت امام صادق (ع) گفت: ایشان امامی بود که پا جای قدم های پیغمبر گذاشتند و اقدامات بسیاری از جمله تولید علم و تربیت نیروهای کارآمد را برای بشریت انجام دادند.

یعقوبی تاکید کرد: امروزه حوزه علمیه و دانشگاه های ما باید در جهت تربیت نیروهای کارآمد برای خدمت به جامعه دینی و همچنین گسترش دانش در همه حوزه ها تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به پایمال کردن دستورات صریح اسلامی توسط یکی از تشکل های دانشگاه بجنورد گفت: در دانشگاه که مرکز علم است متاسفانه کارهای حاشیه ای انجام می شود که اصل دانشگاه را زیر سوال می برد و من همین جا اعلام می کنم حاضر نیستم عضو هیئت امنای دانشگاهی باشم که هنجارشکنی می کند و همینجا استعفای خودم را از این مسئولیت اعلام می کنم.

وی بیان داشت: امام صادق (ع) نیروی بسیجی تربیت کرد؛ کلمه بسیج درست است که در زبان امام خمینی (ره) جاری شد ولی از اول اسلام بسیج وجود داشته و بسیج نیروی ویژه ای است که تفکر ولایی و تفکر حفاظت از ارزش های دینی دارد و دغدغه مند است.

وی در پایان هفته بسیج را یادگار امام خمینی (ع) خواند و گفت: بسیجی درجه و نشانه ندارد و هر کسی در هر شغلی می تواند یک بسیجی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها