رئیس دفتر سیاسی حماس در کنفراس بین المللی وحدت اسلامی تاکید کرد؛

لزوم طراحی ائتلاف راهبردی برای مقابله با رژیم صهیونیستی/ قدس قطب‌نمای امت اسلام است

اسماعیل هنیه با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی با استراتژی پیچیده در قدس اشغالی حضور دارد، گفت: باید در کنفراس وحدت اسلامی استراتژی برای مقابله با اسراییل طراحی شود.
کد خبر: ۳۲۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ - 24November 2018

لزوم طراحی استراتژی در کنفراس وحدت اسلامی برای مقابله با اسراییل/ ترامپ نمی‎تواند قدس را به رژیم صهیونیستی واگذار کندبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با بیان اینکه مسئولیت همه ما امروز این است که با یکدیگر وحدت داشته باشیم، اظهار داشت: باید با وحدت مانع رخنه دشمن شده و برای جلوگیری از برنامه دشمن در حوزه‌های نظامی، فرهنگی و اجتماعی با یکدیگر وحدت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز صهیونیست‌ها با استراتژیکی پیچیده در سرزمین‌های اشغالی در حال فعالیت هستند، گفت: فلسطین پیکره همه اسلام است و باید همه کشور‌ها در مقابل برنامه‎های آمریکا و اسراییل مقابله کنیم.

اسماعیل هنیه افزود: اسراییل دشمن اول ما است و خواهد بود و ما هرگز نمی‌گذاریم عادی سازی روابط در مسئله فلسطین صورت گیرد؛ فلسطین مسئله همه مسلمانان و یک محور است و همه مسلمانان به دور آن می‌چرخند.

وی ادامه داد: مسئله فلسطین باید در اذهان تاریخ زنده بماند. نباید بگذاریم که اختلاف نظر‌ها باعث فراموشی شود؛ بیش از 70 سال است که دشمن در سرزمین‌های اشغالی حضور دارد و در این 70 سال رژیم صهیونیستی کودکان، زنان و مردان ما را به شهادت رساندند و جوانان ما را امروز به اسارت می‌گیرند.

اسماعیل هنیه در ادامه اسرائیل را دشمن اصلی امت اسلام دانست و گفت: هرگز در دفاع از سرزمین فلسطین و مقدسات آن عقب‌نشینی نمی‌کنیم و مسئله فلسطین و قدس به‌عنوان قطب‌نمای امت اسلام خواهد بود و نباید بحران‌های داخلی و خارجی جهان اسلام بر روی این مسئله تأثیرگذار باشد.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: اسرائیل چندین سال است که دو میلیون نفر از ساکنان غزه را محاصره و بسیاری از فعالان فلسطینی را بازداشت و آن‌ها را از حقوق اولیه خود محروم کرده است.

رئیس دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: امروز مردم فلسطین از حقوق خود محروم ماندند و قدس اشغالی در شرایط حساسی قرار داشته و دشمن با استراتژی پیچیده‌ای در سرزمین‌های اشغالی حضور دارد.

وی ادامه داد: امروز نیازمند استراتژی هستیم که در مقابله رژیم صهیونیستی قرار گیرد و امیدواریم در این اجلاس استراتژی در این خصوص طراحی شود تا از یهودی سازی مسجدالاقصی جلوگیری کند.

اسماعیل هنیه با بیان اینکه دشمن به رهبری آمریکا به دنبال یهودی سازی قدس است، گفت: اسراییل با حمایت آمریکا به دنبال یهودی سازی در قدس است و کشور‌های عربی به جای حمایت از فلسطین سرگرم مشکلات داخلی خود هستند.

وی افزود: مردم فلسطین اجازه نخواهند داد معامله غرب صورت گیرد و گزینه‌های خود را دارند که مهمترین گزینه مقاومت در برابر آن‌ها است.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه همانگونه که بیانیه بالفور نتوانست حتی وجبی از خاک فلسطین را واگذار کند، گفت: ترامپ امروز نمی‌تواند قدس شریف را به اسراییل واگذار کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها