تصویب پیش‌نویس خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

سران کشور‌های اروپایی اعلامیه خروج بریتانیا را در نشست امروز تصویب کردند.
کد خبر: ۳۲۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵ - 25November 2018

تصویب پیش نویس خروج انگلیس از اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از بی بی سی، همه 27 کشور باقی‌مانده در اتحادیه اروپا اعلامیه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را در نشست بروکسل تصویب کردند.

خروج نهایی بریتانیا از اتحادیه اروپا هنوز به موافقت مجلس نمایندگان بریتانیا نیاز دارد.

به گزارش یورونیوز، رهبران اروپا طی دیروز و امروز از مجلس نمایندگان بریتانیا خواسته‌اند توافق برگزیت ارائه شده توسط نخست‌وزیر ترزا می را تائید کند.

با تصویب شرایط مندرج در اعلامیه خروج انگلیس، این متن برای بررسی و تصویب در پارلمان این کشور مطرح خواهد شد. برخی از نمایندگان پارلمان از حزب حاکم محافظه‌کار و برخی احزاب دیگر هشدار داده‌اند که به این اعلامیه رای منفی خواهند داد.

در صورتی که شرایط مورد قبول اتحادیه اروپا به تصویب پارلمان بریتانیا نرسد، لازم است مذاکره برای دستیابی به شرایط دیگر از نو آغاز شود یا خروج این کشور بدون دستیابی به توافق بر سر روابط آتی با اتحادیه اروپا صورت گیرد.

فرصت نهایی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا روز 29 مارس سال آینده (9 فروردین 1398) تعیین شده است.

روز شنبه پس از برگزاری نشستی 11 ساعته برای پاسخ به درخواست اسپانیا دربارۀ سرنوشت تنگۀ جبل‌الطارق پس از برگزیت، سرانجام اعلام شد که توافقات لازم حاصل شده است.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، در پاسخ به خبرنگاران با «تراژدی» خواندن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا برای هر دو طرف، گفت که اطمینان دارد مجلس بریتانیا بسته پیشنهادی برای برگزیت را تایید خواهد کرد.

شمار عمده‌ای از نمایندگان مجلس بریتانیا پیش از این مخالفت خود را با طرح برگزیت پذیرفته‌ شده توسط ترزا می ابراز کرده بودند.

مارک روت، نخست‌وزیر دانمارک، که کشورش شریک تجاری قابل توجه بریتانیا به شمار می‌رود نیز عنوان کرد: «هیچ‌کس برنده نیست.، همه بازنده‌ایم؛ اما این توافق یک مفاهمه قابل قبول است که به خانم می فرصتی برای دستیابی به راه حل داده است.»

همچنین دونالد توسک، دبیر اجلاس سران اتحادیه در بروکسل، گفت: «هیچ‌کس دلیلی برای خوشحالی نخواهد داشت، اما دوستان تا به آخر دوست باقی خواهند ماند.»

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها