انتقاد ظریف از سکوت غرب درباره حمله شیمیایی تروریست‌ها

وزیر خارجه ایران ضمن انتقاد از سکوت غرب درباره حمله شیمیایی تروریست‌ها به حلب تاکید کرد که الگوی غرب آن است که استفاده متحدش از سلاح شیمیایی را محکوم نکند.
کد خبر: ۳۲۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ - 25November 2018

انتقاد ظریف از سکوت غرب درباره حمله شیمیایی تروریست‌هابه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در توئیتر از سکوت کشور‌های غربی در قبال حمله شیمیایی شامگاه شنبه تروریست‌ها در حلب سوریه به شدت انتقاد کرده است.

ظریف عصر یکشنبه در توئیتی نوشت: «غرب کجا است که حمله شیمیایی تروریست‌ها در حلب را محکوم کند؟ الگوی غرب این است که حملات شیمیایی را فقط زمانی محکوم کند که ادعا شده توسط دشمنش استفاده شده باشد و نه وقتی که متحدش از آن استفاده کند».

وزیر خارجه ایران افزود: «وقتی صدام از سلاح‌های شیمیایی علیه ایران استفاده کرد، (غرب) چشمانش را به روی این موضوع بست، اما وقتی او تبدیل به دشمن غرب شد، برای از بین بردن این سلاح‎ها جنگ به راه انداخت».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شامگاه شنبه گزارش داد که تروریست‌ها در استان حلب اقدام به شلیک خمپاره‌های حاوی گاز سمی کلر به محله‌های «شارع النیل» و «الخالدیه» کردند که بر اثر این حملات ده‌ها غیر نظامی بر اثر استنشاق این گاز مصدوم شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها