نوبخت:

18 هزار و 252 میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافت

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص 18 هزار و 252 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی برای اشتغالزایی خبر داد.
کد خبر: ۳۲۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷ - 25November 2018

افزون بر 18 هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی اختصاص یافتبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه بازدید از بانک ژن مرکز تحقیقات کرم ابریشم کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص 18 هزار و 252 میلیارد تومان به بخش کشاورزی، اظهار داشت: برای این اعتبار که در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته، 82 هزار فرصت شغلی پیش بینی شده است.

وی توسعه صنعت نوغانداری را وابسته به پژوهش و تحقیق دانست و تصریح کرد: با روش های سنتی نمی توانیم با مصنوعات جهانی ابریشم رقابت کنیم چراکه بسیاری از کشورها همچون چین و ژاپن در این عرصه بسیار پیشرفته هستند، بنابراین باید از طریق تحقیق و توسعه این امکان را فراهم کنیم که بازدهی کار افزایش یابد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به بازدید خود از یکی از مراکز تحقیقاتی نوغانداری و پیله ابریشم این مجموعه بویژه بانک ژن ایجاد شده را یک سرمایه ملی عنوان کرد و گفت: صنعت نوغانداری نیازمند حرکت از حوزه مطالعات به سمت عملیاتی و اشتغالزایی است و گزارش های رسیده درباره این صنعت با توجه به فناوری و دانش بالایی که در این پژوهشکده وجود دارد، امیدبخش است.

به گفته نوبخت؛ با توجه به تخصصی بودن صنعت نوغانداری و تجربه ای که از گذشته مردم گیلان داشته‌اند میتوانیم از آن برای جوانان استان، زنان و مردان گیلان به عنوان یک کار تخصصی بهره بگیریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان آمادگی دارد اعتباری نیز برای بحث نوغانداری در گیلان در نظر بگیرد مشروط بر آنکه در این بخش اشتغالزایی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها