آخرین جزئیات زلزله 6/4 ریشتری کرمانشاه؛

تلفات جانی گزارش نشده است/ مصدومیت 660 نفر/ آماده‌باش کامل هوانیروز ارتش

زلزله‌ای به بزرگی 6/4 ریشتر سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند که در پی این حادثه تیم‌های امدادی از مرکز استان و استان‌های مجاور به منطقه اعزام شدند.
کد خبر: ۳۲۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵ - 25November 2018

زلزله ۶.۴ ریشتری سرپل ذهاب کرمانشاه را لرزاندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، زلزله 6.4 ریشتری ساعت 20 و 7 دقیقه یکشنبه (4 آذرماه) در عمق هفت کیلومتری زمین، سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

مرکز زمین‌لرزه در 17 کیلومتری سرپل ذهاب، 18 کیلومتری قصر شیرین و 33 کیلومتری گیلانغرب گزارش شده است.

این زمین‌لرزه در مناطق غرب و شمال غرب کشور از جمله کرمانشاه، سنندج، همدان، ایلام، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و گیلان احساس شده است.

آخرین اخبار مربوط به این زلزله در ذیل آمده است:

اعزام 12 تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده

لهونی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: 12 تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی افزود: پس لرزهایی نیز بعد از زلزله 6.4 ریشتر سرپل ذهاب را لرزاند. این زمین لرزه سرپل ذهاب را در خاموشی فرو برد و پس‌لرزه ای دیگر به قدرت 3.5 ریشتر حوالی قصر شیرین را لرزاند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو یا خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، با اشاره به زلزله 6/4 ریشتری در عمق هفت کیلومتری زمین، اظهار داشت: این زلزله در 17 کیلومتری سرپل ذهاب بوده که در چند استان همجوار احساس شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 6 تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شده است که تا کنون هیچ‌گونه خسارات جانی به اورژانس کشور اعلام نشده است.

سخنگوی اورژانش افزود: نتایج بررسی‌ها تا پایان کار تیم‌های ارزیاب اعلام خواهد شد.

کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفتگو  با خبرنگار دفاع پرس اظهارداشت: به دلیل فرار از حادثه تعدادی مصدوم در گیلان غرب بوده و در سرپل ذهاب، قصر شیرین و ثلالث باباجانی هیچگونه خسارت جانی اعلام نشده است.

وی ادامه داد: مصدومان اعزامی به بیمارستان به دلیل ترس و هراس بوده و هیچکدام به دلیل تخریب و زیر آوار نبوده است.

آماده باش کامل تیم‌های ارزیاب امداد و نجات هلال احمر

مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، با اشاره به زلزله کرمانشاه، اظهار داشت: تیم‌های ارزیاب تاکنون هیچگونه خسارتی اعلام نکردند.

سلیمی افزود: خوشبختانه تاکنون گزارشی در خصوص خسارت در سر پل ذهاب اعلام نشده است.

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: با توجه به بازسازی‌های صورت گرفته در سرپل ذهاب پیش‌بینی می‌کنیم تخریبی نداشته باشیم.

 سلیمی با اشاره به اینکه 18 تیم ارزیاب از استان‌های همدان، لرستان، کردستان و ایلام به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند، اظهار داشت: گزارش‌های تیم‌های ارزیاب نشان‌دهنده این است که تاکنون خسارت چندانی نداشتیم.

وی ادامه داد: تیم‌های ارزیاب امداد و نجات هلال احمر آماده باش کامل هستند و در منطقه حضور دارند.

اعزام 215 نفر از مصدومان ثلاث‌باباجانی، سرپل ذهاب و گیلان غرب به بیمارستان‌ها

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه تیم‌هایی از ارتش، سپاه، بسیج، هلال احمر و اورژانس کشور در صحنه حاضر هستند، اظهار داشت: تاکنون 215 نفر از ثلاث‌باباجانی، سرپل ذهاب و گیلان غرب به بیمارستان‌ها اعزام شدند.

تاکنون جانباخته‌ای در زلزله کرمانشاه گزارش نشده است

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون جانباخته‌ای در زلزله کرمانشاه گزارش نشده است و  نیمی از برق سرپل ذهاب و قصر شیرین وصل شده است.

جمالی فرماندار سرپل ذهاب با اشاره زلزله کرمانشاه، اظهار داشت: خوشبختانه برق بیشتر سرپل ذهاب تاکنون وصل شده است و مشکل قطعی برق نداریم.

وی ادامه داد: آمار مصدومین تاکنون 50 نفر اعلام شده است که به بیمارستان اعزام شدند و به صورت سرپایی مداوا شدند.

سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راه کشور با بیان اینکه تاکنون فقط گردنه پاتا مسدود شده است، گفت: تمامی محورهای اصلی باز است و هیچگونه مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: رفت و آمد در حال انجام است و پلیس راه آمادگی کامل را در این خصوص دارد.

اعزام 130 مصدوم به مراکز درمانی

مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کانون زلزله بین قصر شیرین و سرپل ذهاب بود، اظهار داشت: تاکنون 50 نفر از قصر شیرین، 45 نفر از سرپل ذهاب و 35 نفر از گیلان غرب به بیمارستان‌ها اعزام شدند که همه به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی ادامه داد: 2 نفر از قصرشیرین  و 2 نفر از سرپل ذهاب به بیمارستان‌های اسلام آباد اعزام شدند.

مرادی افزود: بیمارستان‌های کرمانشاه و استان‌های همجوار آماده خدمات رسانی به زلزله زدگان هستند.

تاکنون 150 نفر به بیمارستان‌ها مراجعه کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تازه ترین اظهارات با اشاره به آخرین آمار مراجعین به بیمارستان‌ها اظهار داشت: تاکنون 150 نفر به بیمارستان‌ها مراجعه کردند و  آمار فوتی گزارش نشده است.

وی ادامه داد: 13 نفر به دلیل وخامت بیشتر به کرمانشاه اعزام شدند.

حضور نیروهای ارتش برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به زلزله کرمانشاه اعلام کرد یگان‌های ارتش ساعاتی قبل و پس از زلزله کرمانشاه در مناطق آسیب دیده مستقر شدند.

همچنین امیر سرتیپ دوم فرهاد آریانفر ارشد نظامی ارتش در منطقه غرب کشور، اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع زلزله امشب چهارم آبان و برابر درخواست فرماندار شهر سرپل ذهاب تیپ‌های 71 پادگان ابوذر و تیپ 128 نیروی زمینی ارتش با تمام توان وارد شهر و روستاهای اطراف مناطق زلزله زده سرپل ذهاب شدند.

وی تاکید کرد: گردان 113 نزاجا مستقر در قره بلاغ که نزدیکترین یکان به شهر سرپل ذهاب بود پس از حادثه زلزله تیم امداد و نجات آن با تمام تجهیزات وارد عمل شد و کمک های مطلوبی را در جهت آرامش مردم انجام دادند.

امیر سرتیپ دوم آریانفر تصریح کرد: زلزله اخیر خوشبختانه تلفات انسانی نداشته است و کارکنان ما با حضور در کنار مردم علاوه بر کمک و امداد رسانی تلاش می کنند تا ترس و اضطراب ناشی از زلزله را برطرف سازند.

وی با بیان اینکه حادثه زلزله حتی در قصر شیرین نیز رخ داد افزود: با اعزام چند دستگاه آمبولانس و پزشکان با تجربه به منطقه قصر شیرین سعی کرده ایم به هموطنان عزیزمان در آن منطقه نیز خدمات ارائه نماییم.

این مقام ارشد نظامی ارتش در منطقه کرمانشاه خاطرنشان کرد: تمامی یگان های منطقه در حالت آماده باش کامل قرار دارند ، کارکنانی که به منطقه زلزله زده اعزام شدند تا شرایط به حالت عادی برنگردد در کنار مردم خواهند بود.

مصدومین زلزله به 260 نفر رسید

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون 260 نفر از زلزله زدگان به بیمارستان مراجعه کردند، اظهار داشت: بیشتر این مصدومان به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

وی ادامه داد: تیم‌های امداد رسان هلال احمر، اورژانس، ارتش، سپاه در منطقه حضور دارند و خوشبختانه تاکنون تلفات جانی نداشتیم.

بازوند افزود: تیم‌های ارزیاب در مناطق زلزله حضور دارند و در حال برآورد تخریب‌ها هستند.

فردا مدارس سرپل ذهاب تعطیل است

محبت جمالی‌نیا فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به اینکه مصدوم بستری و جانباخته نداشتیم، اظهار داشت: وضعیت در کنترل است و مردم نگران و مضطرب نباشند چرا که تیم‌های امداد رسانی در منطقه هستند و حالت عادی وجود دارد.

وی ادامه داد: فردا با توجه به حساسیتی که وجود دارد مدارس تعطیل است.

افزایش آمار مصدومان به 361 نفر

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه تمامی مراجعین مراکز درمانی در سرپل ذهاب، گیلان غرب و ثلاث باباجانی فقط 15 نفر بستری شدند، اظهار داشت: شرایط بهداشت و درمان تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه آمار مراجعات به اورژانس تا ساعت 23 مجموعا 361 نفر گزارش شده است، اظهار داشت: مراجعه 180 نفر در سرپل ذهاب، 79 نفر درگیلانغرب، 84 نفر در قصر شیرین، 12 نفر در روانسر و 6 نفر در دالاهو به مراکز درمانی گزارش شده است.

کولیوند تصریح کرد: از این تعداد تاکنون دو نفر از گیلانغرب به بیمارستان اسلام‌آباد و دو نفر از قصر شیرین به بیمارستان سرپل ذهاب و دو نفر دیگر از قصر شیرین به کرمانشاه و دو نفر هم از روانسر به کرمانشاه منتقل شده‌اند که همگی دچار تروما و شکستگی در هنگام فرار شده بودند.

وی ادامه داد: تمامی مراجعین به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.

کولیوند گفت: آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مراکز زلزله‌زده اعزام شده و تیم‌های امداد رسانی در کنار زلزله‌زدگان حضور دارند.

افزایش مصدومان زلزله به 513 نفر/ اسامی مصدومان اعلام شد

محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از افزایش تعداد مصدومان به 513 نفر تا ساعت 24 خبر داد و اظهار کرد: 28 مورد از آن به مراکز درمانی استان اعزام شده‌اند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، محمد‌صادق الماسی و نعمت خسروی از گیلان‌غرب اعزام به بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام‌آباد غرب، بدریه پرهوده و لیلا اسفندیاری از گیلان‌غرب اعزام به بیمارستان طالقانی کرمانشاه، ایمان راستین و یداله حاتمی از قصرشیرین اعزام به بیمارستان بانگر سرپل‌ذهاب، صبا پرند و سودابه رشیدی و علی‌میر مرادی از قصرشیرین اعزام به بیمارستان طالقانی کرمانشاه، ابوالفضل کریمی از سرپل‌ذهاب اعزام به بیمارستان طالقانی کرمانشاه و یونس بیگ‌مرادی از سرپل‌ذهاب اعزام به بیمارستان امام علی (ع) کرمانشاه اسامی تعدادی از مصدومان اعزامی به بیمارستان‌های استان در پی وقوع زلزله امشب است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: 44 دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس در منطقه مشغول ارائه خدمت هستند.

آمار مصدومان به 660 نفر رسید

«بهنام سعیدی» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، با بیان اینکه خوشبختانه با توجه به بزرگی این زلزله هیچگونه جان‌باخته‌ای نداشتیم، اظهار داشت: تاکنون 660 مصدوم به بیمارستان‌ها مراجعه کردند که بیشترشان به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی ادامه داد: بیشتر مصدومان زلزله به دلیل ترس و هراس بوده است.

سعیدی افزود: شب گذشته همه دستگاه‌های امداد رسان آماده باش بودند و خوشبختانه هیچگونه مشکلی نداشتیم و راه‌های اصلی باز است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در این مواقع برخی افراد سودجویی می‌کنند، گفت: مردم همیشه در صحنه هستند و اگر نیازمند کمک برای مردم زلزله زده باشیم از طریق صدا و سیما اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها