تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه محور مذاکرات آستانه

روزنامه دولتی ترکیه محور رایزنی‌های یازدهمین دور مذاکرات آستانه درباره سوریه را تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۳۲۰۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ - 26November 2018

تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه محور مذاکرات آستانهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، روزنامه دولتی دیلی‌صباح چاپ ترکیه محور رایزنی‌های یازدهمین دور مذاکرات آستانه درباره سوریه را تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه عنوان کرد.

یازدهمین دور مذاکرات صلح سوریه موسوم به «آستانه یازده» روز‌های چهارشنبه هفتم و پنجشنبه هشتم آذر (برابر با ۲۸ و ۲۹ نوامبر) در شهر «آستانه» پایتخت قزاقستان برگزار می شود.

این مذاکرات با حضور نمایندگان سه کشور ضامن صلح شامل ایران، روسیه و ترکیه و با هدف حل بحران و پایان جنگ ۸ ساله در سوریه، در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان، برگزار خواهد شد.

مقامات سازمان ملل و اردن نیز به عنوان ناظر در این دور از مذاکرات شرکت خواهند کرد.

گفتگو‌ها درباره برقراری صلح در سوریه از ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی (بهمن ماه ۱۳۹۵) در شهر آستانه آغاز و تاکنون ۹ دور از این مذاکرات در آستانه قزاقستان و یک دوره آن در شهر سوچی روسیه برگزار شده است.

پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز روز جمعه گذشته در کنفرانس خبری مشترک با وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد که نشست آتی آستانه بر تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه متمرکز خواهد بود.

وی همچنین گفت: در سوریه باید فرایند سیاسی بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت با شتاب بیشتری انجام شود. در این چارچوب، مسکو برای تشکیل کمیته قانون اساسی بر اساس توافق سوچی تلاش کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها