اخوان‌فرد:

آمریکا در اعمال تحریم‌ها از اطلاعات منافقین استفاده می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال گفت: آمریکایی‌ها در تهیه لیست تحریم‌های خود علیه ایران و محکوم کردن ایران در دادگاه‌های خود، از اطلاعات منافقین استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۳۲۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ - 26November 2018

آمریکایی‌ها در اعمال تحریم‌ها از اطلاعات منافقین استفاده می‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «مسعود اخوان فرد» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال و مسؤول اسبق سازمان بسیج حقوق‌دانان در نشست تخصصی بررسی ابعاد بین‌المللی تحریم بسیج از سوی آمریکا که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه مقوله تحریم بسیج از سابقه و عقبه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران اعمال کرده است، هیچ فرقی بین دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه وجود ندارد؛ به عنوان مثال در زمان کارتر دارایی‌های ایران در آن کشور مسدود شد و برای صادرات سلاح‌های نظامی و قطعات آن‌ها که از گذشته خریداری شده بود، نیز ممنوعیت اعمال کردند.

وی افزود: در دولت ریگان به بهانه مبارزه با تروریسم، ایران در لیست تحریم‌ها قرار گرفت و به دنبال آن تحریم‌های مالی و بانکی علیه ایران آغاز شد؛ در دولت بوشِ پدر، سیاست مهار ایران وضع شد و در زمان کلینتون ممنوعیت توسعه منابع نفتی ایران و قانون «داماتو» تصویب شد.

اخوان فرد ادامه داد: در زمان بوش پسر نیز با تمدید قانون «داماتو» و ممنوعیت سرمایه‌گذاری، ارائه تسهیلات از سوی صندوق بین‌المللی پول و قرار گرفتن نام اشخاص مختلف از جمله فرماندهان سپاه در لیست تحریم‌ها را اعمال کرد؛ در ادامه این روند، اوباما نیز علاوه بر تمدید قانون «داماتو»، تحریم‌های کشتی‌رانی، بانکی، مسؤولان بسیج و سپاه و ۵۰ دانشمند هسته‌ای و هوافضا را تصویب کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم‌ها از پشتوانه و مشروعیت حقوقی و بین المللی برخوردار نیستند، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در تهیه لیست تحریم‌های خود علیه ایران و محکوم کردن ایران در دادگاه‌های خود از اطلاعات منافقین استفاده می‌کنند؛ این در حالی است که منافقین در لیست سیاه آمریکا قرار داشتند؛ اما چون به اسناد و اطلاعات آن‌ها در محاکم قضایی خود علیه ایران نیاز داشتند، اسم آن‌ها را از لیست سیاه خارج کردند.

رئیس اسبق سازمان بسیج حقوق‌دانان تاکید کرد: در واقع آمریکایی‌ها از کسانی اطلاعات دریافت می‌کنند که برای اقامت در آن کشور و یا گرفتن پول، اطلاعاتی را ارائه می‌دهند که بعضا قدیمی است.

اخوان فرد همچنین ادامه داد: اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا نشان از عجز و ناتوانی آن‌ها دارد؛ به عنوان مثال کارشکنی در روند دادگاه لاهه، تحریم دانشگاه‌ها، نقض تعیین حق سرنوشت مانند آنچه در یمن در حال روی دادن است و استفاده از گزارشگرانی مانند «احمد شهید» را می‌توان نمونه‌هایی از عجز آمریکایی‌ها دانست.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها