آدمی:

تحریم بسیج امکان‌پذیر نیست

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بسیج یک سازمان مردم‌نهاد است و به لحاظ فنی امکان تحریم چنین سازمان‌های مردم‌نهادی وجود ندارد.
کد خبر: ۳۲۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ - 26November 2018

تاریخ مصرف گفتمان سازی آمریکا گذشته استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «علی آدمی» عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی در نشست تخصصی بررسی ابعاد بین المللی تحریم بسیج از سوی آمریکا که روز دوشنبه برگزار شد، اظهار داشت: تحریم‌هایی که آمریکا وضع می‌کند، ناشی از ناتوانی در مدیریت جهانی آن‌هاست؛ زیرا وقتی نتوانند با دولتی کار کنند و بخواهند نظرات خود را تحمیل کنند، به تحریم روی می‌آوردند.

وی افزود: بعد از انقلاب، جمهوری اسلامی ایران صادرکننده مفهومی به نام «مقاومت» بوده است؛ زیرا این مفهوم اکنون از سوی برخی کشور‌ها دنبال می‌شود.

آدمی ادامه داد: ایران بر اساس واقعیات میدانی گفتمان‌سازی می‌کند؛ لذا بر اساس همین واقعیت است که می‌گوییم آمریکا رو به افول است و آن را تبدیل به گفتمان کرده‌ایم؛ به عنوان مثال آمریکا در گذشته امکان اجماع‌سازی جهانی علیه ایران را داشت، اما اکنون نه‌تنها در وضع تحریم‌ها بلکه در سایر موضوعات نیز چنین امکانی را ندارد.

وی تاکید کرد: اکنون گفتمان‌سازی آمریکا در قالب مبارزه با تروریسم صورت می‌گیرد در حالی که تاریخ مصرف این نوع گفتمان، گذشته است.

این استاد دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: بسیج یک سازمان مردم‌نهاد است و به لحاظ فنی امکان تحریم چنین سازمان‌های مردم‌نهادی وجود ندارد.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار