دستگیری تفنگداران آمریکایی در مستند «جزیره فارسی» روایت می‌شود

مستند «جزیره فارسی» درباره دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط سپاه پاسداران در خلیج فارس، روی آنتن شبکه افق می‌رود.
کد خبر: ۳۲۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ - 27November 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مستند «جزیره فارسی» درباره دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط سپاه پاسداران در خلیج فارس، سه شنبه روی آنتن شبکه افق می‌رود.

ساعت ۱۶ سه شنبه ۲۲ دی ماه ۱۳۹۴ بود که دو فروند قایق جنگی آمریکایی حامل ۱۰ کماندو آمریکایی در پی ورود غیر قانونی به آب‌های سرزمینی ایران در حوالی جزیره فارسی، توسط نیرو‌های یگان دریایی سپاه پاسداران دستگیر شدند.

پس از انتقال تفنگداران آمریکایی در پایگاه نیروی دریایی سپاه، بررسی‌هایی درباره چرایی و چگونگی ورود غیرقانونی آن‌ها آغاز شد البته همزمان مقامات سیاسی آمریکا در تماس‌های مکرر با مقامات سیاسی ایران با غیرعمدی خواندن اقدام شناور‌های رزمی خود، آزادی تفنگداران آمریکایی خواستار شدند.

ایران پس از بررسی‌های فنی و عملیاتی در تعامل با مراجع ذی‌صلاح سیاسی و امنیت ملی کشور و مشخص شدن سهوی و غیرعمدی بودن ورود شناور‌های رزمی آمریکا به آب‌های سرزمینی ایران و عذر خواهی آمریکا، ملوانان این کشور را آزاد کرد.

دستگیری تفنگداران آمریکایی در مستند «جزیره فارسی» روایت می‌شود

مستند «جزیره فارسی» روایتی است از اقتدار نیروی دریایی سپاه و تسلط کامل این نیرو بر آب‌های سرزمینی ایران؛ در این مستند با بعضی از فرماندهان سپاه در رده‌های مختلف پیرامون چگونگی این واقعه گفت‌وگو شده است.

این مستند را می‌توانید سه شنبه 6 آذر ساعت 21:30 و تکرار آن را ساعت‌های 9 و 13:30 روز بعد از شبکه افق ببینید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار