بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان بوشهر؛

نیروی دریایی قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران را به رخ جهانیان کشیده است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با صدور بیانیه‌ای به‌مناسبت روز نیروی دریایی، اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش ایران با هم‌افزایی با نیروی دریایی سپاه، امنیت و آرامش کلی را برای هموطنان و سایر مردم منطقه فراهم نموده و قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران اسلامی را به زخ جهانیان کشیده است.
کد خبر: ۳۲۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ - 27November 2018

نیروی دریایی، با قدرت فرامنطقه ای در آب ها، از هموطنان و سایر مردم منطقه حفاظت می کندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بوشهر، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، با صدور بیانیه‌ای روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

نیروى دریایى نیز همچون سایر نیرو‌ها، به‌حمداللَّه در آب‌هاى خلیج فارس و مرزهاى آبى کشور در عرصه دفاع مقدس در کشور اسلامى‌مان چون نگینى درخشنده است و بر عرشه کشتىِ افتخار و صلابت خود استوار ایستاده است.» امام خمینی (ره)

هفتم آذر روز نیروی دریایی، یادآور سالروز حماسه ماندگار و غرورآفرین دریادلان ناوچه «پیکان» نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که با انجام نبردی عظیم در سال ۱۳۵۹ در عملیات موسوم به «مروارید»، با تسخیر سکو‌های نفتی «البکر» و «الامیه»، آن‌ها را منهدم نموده و پرچم مقدس جمهوری اسلام ایران را به اهتزار درآوردند.

مأموریت نیروی پرصلابت دریایی، حفاظت و دفاع از آب‌های ساحلی و منابع استراتژیک کشور می‌باشد که با یگان‌های شناور دریایی، تفنگ‌داران و تکاوران، اسکادران و غواصان بر حوزه‌های تحت حفاظت و حراست خود در خلیج فارس و دریای عمان و دریای خزر تسلط کامل دارد و هر نوع فعالیتی را از سوی دشمن در محدوده‌ قانونی خود خنثی می‌نماید.

نیروی دریایی در دفاع از جزایر، بنادر، سواحل و دریا‌های کشور و به‌ویژه آبادان و خرمشهر و آب‌های نیلگون خلیج فارس در ابتدای دوران دفاع مقدس، از خاک و میهن اسلامی دفاع جانانه‌ای نمود تا بار دیگر ابرقدرت‌های پوشالی را به نظاره امداد‌های غیبی الهی به‌همت دلیرمردان ایران زمین بنشانند.

در جهان استکباری کنونی، نیروی دریایی ارتش ایران با هم‌افزایی با نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امنیت و آرامش کلی را برای هموطنان و سایر مردم منطقه، با رویارویی با تحرکات ناامن در آب‌های بین‌المللی فراهم نموده و قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای نیروی دریایی ارتش، از تلاش‌های بی‌شائبه دریادلان نیروی دریایی تشکر و قدرانی و آرزوی توفیقات روزافزون را برای آن‌ها مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار