برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره ادبی یوسف در خرمشهر

مراسم پایانی و تجلیل از آثار برگزیده هشتمین جشنواره ادبی یوسف در خرمشهر برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ - 27November 2018

«ستاره عرفانی راد»، مدیر ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان و دبیر اجرایی جشنواره جایزه ادبی یوسف در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس از اهواز اظهار داشت: مراسم اختتامیه این جشنواره امروز(۶ آذرماه) در خرمشهر برگزار شده است، دلیل میزبانی خرمشهر برای این مراسم این است که بخش ویژه جشنواره (مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر) است.
وی افزود: پس از فراخوان عمومی در سراسر استان، بیش از ۳۳۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از بین آنها ۳۰ اثر به بخش نهایی راه یافتند و امروز آثار برگزیده معرفی شدند.
عرفانی در ادامه گفت: آثار راه یافته به مرحله نهایی «انتظار آزادی»، «میرعلی»، «دو راهی»، «خبررسان»، «بازی»، «شهر آجری»، «مش کریم و موتورش»، «هوسه»، «چرا زنده برگشتی؟»، «هفت دوچرخه سوار»، «خسرو لقو»، «گمشده در عصر خونی»، «تا روشنایی هست»، «زیر نور مهتاب»، «مخاطب خاص»، «نه سالگی»، «رفاقت روی مین»، «من یرام خوش ئه وی»، «هیچ چیز مثل روز اول نشد»، «احساس سوختن به تماشا نمی شود»، «چندمتر خیابان»، «زنجیر خاردار کرانه»، «این جنگ باید تمام می شد»، «مدرسه پیروز»، «نفس»، «دل آتش»، «گلدان شمعدانی»، «کلت سیدعظیم»، «عینک» و «زندان کوچک من» هستند.
خاطر نشان می شود؛ هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف(داستان کوتاه دفاع مقدس) امسال با هدف تمرکززدایی و هویت‌بخشی به فعالیت‌های استانی، توجه به ویژگی‌های بومی هر استان و توجه به زبان و گویش‌های محلی و اسطوره‌های استانی در سطح استان‌ها برگزار شده است.
در پایان این جشنواره که از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان و با همکاری و مشارکت مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر برگزار شد از نویسندگان و آثار برگزیده با لوح تقدیر و هدایایی، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها