مدیر شبکه قدس تی وی در یادواره شهدای مهاجر:

مسلمانان ترکیه زیر پرچم امام خامنه‌ای سرباز جبهه مقاومت هستند

نورالدین شیرین در یادواره شهدای مهاجر با بیان اینکه مسلمان ترکیه فرزند انقلاب اسلامی ایران هستند، گفت: ما هم به عنوان مسلمان ترکیه فرزند این انقلاب هستیم. و زیر پرچم امام خامنه‌ای به عنوان یک سرباز جبهه مقاومت حضور داریم.
کد خبر: ۳۲۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴ - 28November 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، یادواره شهدای مهاجر گردان امام حسین (ع) 106 بلال در دانشکده مطاعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد.

نورالدین شیرین مدیر شبکه قدس تی وی در ابتدای این مراسم اظهار داشت: زمانی که انقلاب اسلامی در ایران تحقق یافت ما در درون فعالیت‌های اسلامی ترکیه که در میان جوانان در حال انجام بود، حضور داشتیم. و درباره انقلاب اسلامی و شخص امام خمینی (ره) هم هیچ اطلاعات پیشینی در دست نداشتیم.

وی افزود: تمام اطلاعات ما که درباره انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به دست آوردیم، اطلاعاتی بود که بعد از وقوع انقلاب به دست ما رسید. ما پیش از وقوع انقلاب اسلامی در قالب یک حزب اسلام گرا که از طرف نخست وزیر سابق ترکیه «مرحوم نجم‌الدین اربکان» تشکیل شده بود حضور داشتیم و فعالیت می‌کردیم.

مدیر شبکه قدس تی وی ادامه داد: آن حزب دارای تشکیلات و شاخصه‌هایی بود که فعالیت‌ها در قالب آن انجام می‌گرفت. ما در آن دوره از اهداف اسلامی سیاسی دفاع می‌کردیم. در واقع قائل بودیم که اسلام علاوه بریک دین دارای اهداف سیاسی هم هست که ما از آن دفاع می‌کردیم. یعنی ما می‌خواستیم بگوییم اسلام علاوه بر یک مسئله باور، اخلاق و اعمال دینی؛ مسائل سیاسی، حکومتی و قانون هم دارد.

شیرین عنوان کرد: ما این نکته را بیان می‌کردیم که در جهان اسلام شاهد حاکمیت امپرالیسم و صهیونیستی و طاغوتی هستیم که وضعیت اسلام را تشریح می‌کرد. در آن دوره دنیا دارای 2 اردوگاه کمونیسم و لیبرالیسم بود. کشورهای اسلام و جهان اسلام در آن دوره تحت حاکمیت یکی از این 2 نیرو و پایگاه بودند. این کشورها یا تحت نفوذ حکومت شوروی بودند یا آمریکا و انگلیس و اروپای غربی. و ما معتقد بودیم کشورهای اسلامی به عنوان خادمان امپریالیسم خدمت می‌کردند.

مسلمان ترکیه فرزند انقلاب اسلامی ایران هستند/ زیر پرچم امام خامنه‌ای به عنوان یک سرباز جبهه مقاومت حضور داریم

این فعال رسانه‌ای ترکیه گفت: خصوصاً دولت‌هایی که با فروپاشی حکومت عثمانی در منطقه روی کار آمده بودند، ما تاکید داشتیم این کشورها در واقع خادمان امپرالیسم منطقه هستند که در حال تحکم هستند. من در آن دوره 13 سال سن داشتم اما در دورن این گفتمان اسلامی حضور داشتیم و به آن باور داشتیم. اما با وقوع انقلاب اسلامی ما شاهد آنچه می‌گفتیم، شدیم و به این مسئله باورمندتر شدیم. 

وی تاکید کرد: در واقع با تحقق انقلاب اسلامی آنچه که ما به صورت بلقوه در پی آن بودیم محقق شده بود و بلفعل شده بود. و به این ترتیب اندیشه‌های ما از حالت آرمان صرف به حالت واقعیت تبدیل شده بود. به این ترتیب نشریات و گروه‌های اسلامی اقدام به حمایت از انقلاب اسلامی ایران کردند. و انقلاب اسلامی را به عنوان یک احیاگر اسلامی و تجدد بزرگ در جهان که نشان از حاکمیت اسلام در آینده داشت، قلمداد کردیم.

انقلاب اسلامی ایران را انقلابی ایرانی، فارسی و شیعی قلمداد نکردیم

مدیر شبکه قدس تی وی افزود: ما انقلاب اسلامی که تحت رهبری امام خمینی (ره) در ایران محقق شده بود را به عنوان انقلابی ایرانی، فارسی و شیعی قلمداد نکردیم بلکه این انقلاب را به عنوان یک انقلاب و پیروزی تمام اقوام و گروه‌های مسلمان جهان اسلام قلمداد کردیم. و تمام شعارها و گفتمان‌هایی را که در راهپیمایی‌ها ارائه می‌دادیم، همگی بر این محور و اساس قرار داشت.

شیرین اظهار داشت: به این ترتیب انقلاب اسلامی به صورت موج‌های متداوم یک موج شعور، جسارت و قیام را در میان مسلمانان جهان محقق کرد. در این جلسه علاوه براینکه شهدای اهل ترکیه که در جنگ تحمیلی علیه ایران حضور داشتند را یاد می‌کنیم؛ از یکی از شهدایی که قبل از جنگ ایران به شهادت رسید را نام ببرم و از او نیز صحبت کنم.

این فعال رسانه‌ای ترکیه گفت: در میان جوانان جریان اسلامی ترکیه، جوانی بود که او در معرفی شخصیت امام خمینی (ره) به نسل جوان ترکیه نقش یک چراغ و راهنما را برعهده داشت. نام این شهید «متین یوکسل» بود. پدر این شهید یکی از علمایی بود که در حوزه علمیه ترکیه تحصیل کرده بود و از شخصیت‌های شناخته شده بود. شهید متین در دوره 20 سالگی قرار داشت اما از شعور، غیرت و مبارزه‌ای برخوردار بود که انگار سال‌ها تجریه مبارزه داشت.

وی ادامه داد: این شهید پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ترکیه با دانشجویان انقلابی ترکیه همکاری می‌کرد. یک نوار و فایل صوتی از سخنرانی این شهید وجود دارد که مربوط به چهار ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است که در آن می‌گفت «ای برادران ایرانی! شما از ایران زنجیره‌ها را خواهید شکست و ما هم از ترکیه. و دست‌های ما به هم خواهد رسید و با هم خواهد بود و با دستان ماست که پرچم اسلام خواهد ایستاد و طاغوت‌ها بار دیگر نخواهند توانست بر ما حکمرانی کنند. ای امام خمینی! ما با تمام عمر و تمام وجودمان در کنار تو خواهیم بود و راه و مبارزه تو را تداوم خواهیم داد».

مسلمان ترکیه فرزند انقلاب اسلامی ایران هستند/ زیر پرچم امام خامنه‌ای به عنوان یک سرباز جبهه مقاومت حضور داریم

مدیر شبکه قدس تی وی عنوان کرد: سخنان شهید متین یوکسل اعلام بیعتی بود که از استانول به عنوان مرکز یک کشور سنی آن هم چهار ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خطاب به امام خمینی (ره) انجام می‌شد. ما نیز در آن دوره که 15 ساله بودیم با معرفی که این شهید از امام خمینی (ره) ارائه داد با امام آشنا و همنوا شدیم. این یکی از جلوه‌های تقدیر الهی بود که در 22 بهمن 1357 انقلاب اسلامی به پیروزی رسید. و دقیقاً 12 روز پس از آن متین یوکسل یعنی نخستین دائیه‌دار نهضت امام خمینی (ره) در ترکیه به شهادت رسید. ما هم با خون پاک شهید متین یوکسل بعیت کردیم که تا آخرین قطره خون در راه نهضت امام خمینی (ره) حضور داشته باشیم.

شهید یوکسل نخستین منبری که نام و معارف امام خمینی (ره) در ترکیه به زبان آورده شد

شیرین گفت: به این ترتیب از منظر مسلمان ترکیه، نخستین محراب و منبری که نام و معارف امام خمینی (ره) در ترکیه به زبان آورده شد توسط شهید متین یوکسل بود. او تبدیل نور خاموش ناشدنی برای ما شد. و امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین چهلمین سالگرد شهادت متین یوکسل باز هم همچنان همان حرف‌ها را بر زبان داریم. برای ما هیچ فرقی ندارد، فارس بودن، ترک بودن و یا عرب بودن. شیعه بودن یا سنی بودن. حنفی بودن یا جعفری بودن. برای ما 2 خط وجود دارد؛ یا با امام خمینی (ره) بودن که این پرچم در واقع پرچم حضرت رسول الله (ص) و حضرت سید الشهدا (ع) است. یا حضور در زیر پرچم و ولایت طاغوت‌ها.

پرچمی که امام خمینی (ره) برافراشته است در واقع امتداد پرچم رسول الله (ص)

این فعال رسانه‌ای ترکیه اظهار داشت: بخاطر همین تاکید می‌کنم که ما بر این باوریم که پرچمی که امام خمینی (ره) برافراشته بود، پس از ایشان در دست امام خامنه‌ای قرار دارد و با دست ایشان تداوم پیدا می‌کند و ما همان عهد را با این پرچم داریم. در هنگام وقوع انقلاب اسلامی ما گفتیم که پرچمی که امام خمینی (ره) برافراشته است در واقع امتداد پرچم رسول الله (ص) و سیدالشهدا (ع) برافراشته بودند و با رحلت امام خمینی (ره) و پس از ایشان، پرچمی که در دست امام خامنه‌ای قرار دارد و راهی که ایشان می‌رود در واقع تبیت از راه امام خمینی (ره) است.

زیر پرچم امام خامنه‌ای به عنوان یک سرباز جبهه مقاومت حضور داریم

وی گفت: زمانی که 40 سال پیش انقلاب اسلامی ایران محقق شد و به پیروزی رسید، نه نظامی وجود داشت و نه جبهه اسلامی. اما امروز شاهد یک جبهه مقاومتی و نظام اسلامی هستیم که راست قامت در برابر طاغوت جهان ایستاده است و ما هم به عنوان مسلمان ترکیه فرزند این انقلاب هستیم. و زیر پرچم امام خامنه‌ای به عنوان یک سرباز جبهه مقاومت حضور داریم. شبکه قدس تی وی که من مدیریت آن را برعهده دارم، صدای جبهه مقاومت است. همچنان که 40 سال پیش شاهد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم، ان‌شالله در نزدیک‌ترین نیز شاهد آزادی قدس، مکه و مدینه نیز خواهیم بود چراکه پیروزی انقلابی اسلامی مژده‌ای برای رهایی قدس بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار