امیر رستگاری خبر داد؛

انجام ۶۰۰ فقره آزمایش بر روی زیرسطحی‌های غدیر/ نصب ۷۵ سامانه بومی بر روی زیردریایی

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از انجام ۶۰۰ فقره آزمایش بر روی زیرسطحی های غدیر طی بیست هزار نفر ساعت خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ - 29November 2018

انجام ۶۰۰ فقره آزمایش بر روی زیرسطحی های غدیر/ نصب ۷۵ سامانه بومی بر روی زیردریاییبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر رستگاری رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در مراسم الحاق ۲ فروند زیردریایی کلاس غدیر در جمع فرماندهان و کارکنان نداجا، اظهار داشت: در فرایند طراحی و ساخت بدنه سخت و نرم این دو زیر سطحی از دانش بومی استفاده شده است.

وی با اشاره به ساخت و نصب و راه اندازی بیش از ۷۵ سامانه بر روی این دو زیردریایی اظهار داشت: این سامانه ها شامل سیستم های مکانیکی، تاسیساتی، تحرک و رانش، برق و الکترونیک، سامانه های ناوبری و مخابرات، هدایت آتش و تسلیحاتی است که همه توسط متخصصان داخلی طراحی، ساخته و بر روی شناورهای زیر سطحی نصب شده اند.

امیر رستگاری ادامه داد: برای ساخت و تجهیز این زیردریایی ها ۵۸۷ هزار ساعت کار در مدت ۱۸ ماه انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۱۰ هزار فعالیت اجرایی شامل ۱۸ هزار متر جوشکاری، ۲۹۰۰ متر لوله کشی، ۹ هزار و ۸۳۲ متر کابل کشی بر روی این دو فناوری بومی انجام گرفته است.

رییس سازمان صنایع دریایی افزود: در ارتباط با ساخت این دو زیردریایی از شبکه داخلی متشکل از ۲۰۰ مرکز دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان صنعتی، سازمان ها، صنایع معظم وزارت دفاع و نیز متخصصان نیروی دریایی بهره گیری شده است.

وی افزود: این سامانه ها در اردیبهشت ماه به اتمام رسیده و از خرداد ماه  سال جاری آزمایش های کنار اسکله و دریا را آغاز کردند.

امیر رستگاری گفت: تاکنون ۶۰۰ فقره آزمایش با ۲۰ هزار نفر ساعت بر روی دو سامانه انجام شده است و در آذر ماه سال جاری تحویل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار