سید هاشم صفی‌الدین:

مقاومت هر روز قوی‌تر از قبل می‌شود

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان تأکید کرد که اعطای حق نمایندگان اهل‌تسنن مستقل پارلمان در تصدی پست وزارتی به‌معنی شکست حریری نیست، بلکه می‌تواند نشان‌دهنده حکمت و درایت وی باشد.
کد خبر: ۳۲۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ - 03December 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، حزب‌الله لبنان پنجمین سالروز شهادت حسان اللقیس از رهبران و فرماندهان حزب‌الله را با برپایی مراسمی در حسینیه امام خمینی در منطقه بعلبک گرامی داشت. در این مراسم سید هاشم صفی‌الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان به‌علاوه علی مقداد و ولید سکریه دو تن از نمایندگان پارلمان لبنان حضور داشتند.

صفی‌الدین در سخنرانی خود زندگی شهید حسان اللقیس را مملو از فداکاری و بخشش و جانفشانی خواند و تأکید کرد این فداکاری حتی شامل خانواده وی نیز شد و او فرزند شهیدش را در این راه تقدیم کرد تا مقاومت پایدار بماند.

صفی‌الدین ابراز داشت: نیرو‌های مقاومت استراتژی‌ای را در پیش گرفته که هرگز آن را کنار نخواهد گذاشت. دنیا جز زبان زور را متوجه نمی‌شود و افراد ضعیف و ترسو هیچ جایگاهی در دنیا نخواهند داشت، ما هر روز سعی کنیم قوی‌تر از قبل شویم.

وی بار دیگر به موضوع تلاش برای تشکیل دولت اشاره و تأکید کرد که حزب‌الله حق طبیعی نمایندگان اهل‌تسنن مستقل را می‌خواهد و اگر برخی گروه‌ها همواره از مشکلات اقتصادی مردم و کشور سخن می‌گویند و ضرورت تسریع در تشکیل دولت را مطرح می‌کنند، نباید در این زمینه تأخیر ایجاد کنند و وقت را هدر دهند.

این مقام ارشد حزب‌الله تأکید کرد که نباید کشور را دچار چالش کرد، چرا که این چالش‌ها باعث معطل شدن کشور می‌شود و به‌نفع کسی نخواهد بود. اگر حق نمایندگان مستقل اهل‌سنت به آن‌ها داده شود، این به‌معنای شکست خوردن نخست‌وزیر نیست، بلکه نشان‌دهنده حکمت و درایت وی و توانایی‌اش برای همگرایی با تمامی گروه‌هاست و مردان واقعی سیاست باید این‌گونه باشند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار