شهید «ابوتراب عاشوری» پرچمدار نهضت مبارزه با رژیم طاغوت در بوشهر

شهید حجت‌الاسلام «ابوتراب عاشوری»، درس ضداستبدادی خود را از نهضت امام حسین (ع) در عاشورا فرا گرفته و سند افتخار در مبارزه با حکومت ظلم و جور رژیم طاغوت و پرچمداری نهضت انقلاب اسلامی در استان بوشهر لقب گرفت.
کد خبر: ۳۲۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ - 04December 2018

شهید «ابوتراب عاشوری»، پرچمدار نهضت مبارزه با رژیم طاغوت در استان بوشهربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بوشهر، خداوند در سال ۱۳۱۲ در روستای «زائرعباسی» از توابع شهرستان «دشتی» استان بوشهر، به شیخ «عباس عاشوری» فرزند نیک سرشتی عنایت نمود، «شیخ عباس» که از خانواده‌ای روحانی با سابقه‌ای ۱۰۰ ساله در تبلیغ دین مبین اسلام و ارادت‌مندان اهل بیت (ع) بود، نام فرزندش را از کنیه مولایش حضرت علی بن ابی طالب (ع) گرفت تا همچون امیرمومنان پا در رکاب خدمت به اسلام ناب محمدی باشد.

«ابوتراب» از سن پنج سالگی در مسیر علم قرار گرفت و تحصیلات مقدماتی را در کنار پدر و زیر نظر اساتید محلی بهره‌مند شد و پس از مدتی با توجه به استعداد و نبوغ وی و تأکید عالمان شهر، به نجف اشرف عزیمت کرد.

وی از همان لحظه‌ی ورود به حوزه‌ علمیه‌ نجف، نبوغ استعداد خود را نشان داد و در اندک زمانی مورد توجه علما و مراجع عالی‌قدر قرار گرفت و در مدت کوتاهی به درجات عالی علمی رسید.

وی عالمی بود که درس می‌داد، روابط خانوادگی را استحکام می‌بخشید، به فقرا کمک می‌کرد، جوانان را با کتاب، آموزه‌ها و فضیلت‌های اسلام آشنا می‌ساخت، در احداث کتابخانه، مسجد و حسینیه همت می‌گمارد، علاقه‌مند به برگزاری مراسم سید و سالار شهیدان بود و همیشه سعی می‌کرد تا بستر حرکت مردمی را راستای پرده‌برداری از جنایات خصمانه رژیم طاغوت بردارد و مردم را در این مسیر آگاه سازد.

وی در مبارزات خود علیه رژیم پلید پهلوی، شجاعانه و بی‌پروا از استبدادی که بر جامعه حکم فرما بود سخن می‌گفت و به رسوا کردن رژیم می‌پرداخت.

حجت‌الاسلام «ابوتراب عاشوری» رهبری مبارزه و قیام در استان بوشهر را بر عهده داشت و بار‌ها به دست جلادان ساواک اسیر و بازداشت شد، اما با توجه به هدف مقدس و عزم راسخی که دراحیای احکام الهی داشت هر مشکلی و مانعی را با جان و دل خریدار بود و از انقلابیون حمایت می‌کرد.

سرانجام این روحانی بانفوذ و سخت‌کوش استان بوشهر که نقش مهمی در روشنگری و آگاهی مردم در زمان رژیم منحوس پهلوی داشت، چند روز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۳ آذرماه سال ۵۷ مصادف با سوم محرم‌الحرام در منزلش توسط مأموران با شلیک‌های کینه‌توز ساواک به شهادت رسید.

شهید حجت‌الاسلام «ابوتراب عاشوری» درس ضداستبدادی خود را از نهضت امام حسین (ع) در عاشورا فراگرفت و سند افتخار در مبارزه با حکومت ظلم و جور رژیم طاغوت و پرچمداری نهضت انقلاب اسلامی در استان بوشهر لقب گرفت.

خاطرنشان می‌شود، ۱۳ آذرماه مصادف با سالروز شهادت «ابوتراب عاشوری» روز روحانیت استان بوشهر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار