مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس خبر داد؛

برگزاری همایش شهید شاخص «مرتضی جاویدی» در استان فارس

«حمیدرضا گرامی» از برگزاری همایش نکوداشت شهید شاخص راهیان نور کشور «مرتضی جاویدی» در سالروز عملیات «کربلا ۵» در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ - 04December 2018

برگزاری همایش شهید شاخص راهیان نور کشور «مرتضی جاویدی» در فارسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، «حمیدرضا گرامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای عملیات «کربلا ۵»، اظهار داشت: همزمان با سالروز عملیات «کربلا ۵» و شهادت «مرتضی جاویدی» شهید شاخص راهیان نور کشور، همایش ملی با همین عنوان در بهمن‌ماه امسال در شیراز برگزار خواهد شد.

وی افزود: شهید «جاویدی» از شهدای شاخص راهیان نور کشوری در سال ۹۷ از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح معرفی شد که اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از ابتدای سال جاری ستادی جهت اجرای برنامه‌ها در رابطه با این شهید ملی تشکیل داده و با همکاری اعضای ستاد که متشکل از دستگاه‌های مختلف است، برنامه‌هایی را اجرا کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در ادامه بیان داشت: در نظر داریم در بهمن‌ماه امسال و همزمان با ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی، همایشی ملی با محوریت شهید «جاویدی» و نقش استان فارس در عملیات «کربلا ۵» با حضور همرزمان شهید، خانواده‌های شهدا، رزمندگان، دانشجویان و علاقه‌مندان برگزار کنیم که تاکنون برنامه‌ریزی‌ها لازم از سوی اعضای ستاد انجام شده و تقسیم وظایف صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به برنامه اجرا شده از ابتدای امسال در مورد شهید «جاویدی»، گفت: در نظر داریم در همایش نکوداشت این شهید عظیم‌الشأن از چند برنامه فضای مجازی اعم از «انیمیشن» و «اپلیکیشنی» که در رابطه با شهید «جاویدی» ساخته شده است رونمایی کنیم.

خاطرنشان می‌شود شهید «مرتضی جاویدی» از فرماندهان دوران دفاع مقدس بود که به خاطر دلاوری‌هایش در عملیات «والفجر ۲»، امام خمینی (ره) بر پیشانی او بوسه زد و عنوان تنها فرمانده گردانی که امام پیشانی‌اش را بوسید به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها