رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

هرچه خرج نماز شود از مشکلات جامعه کم می‌شود/ باید انسان‌های فاضل را بر مسند نماز در ادارات بگذاریم

حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» با بیان این‌که هرچه خرج نماز شود از مشکلات جامعه کم می‌شود، گفت: باید انسان‌های فاضل و انگیزه‌دار و دلسوز را بر مسند نماز هر اداره و وزارتخانه و نهاد بگذاریم.
کد خبر: ۳۲۱۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ - 05December 2018

هرچه خرج نماز شود از مشکلات جامعه کم می‌شود/ باید انسان‌های فاضل را بر مسند نماز در ادارات بگذاریمبه گزارش دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «محسن قرائتی» رییس ستاد اقامه نماز کشور، در اجلاسیه نماز به میزبانی دانشگاه سمنان، با بیان این‌که کمالی نیست مگر اینکه در نماز نهفته باشد، اظهار داشت: ما همه چیز را باید از نماز بخواهیم؛ لذا اگر نماز احیا شود، قطعاً از مشکلات کاهش یافت.

وی با اشاره به فراز‌هایی از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاسیه نماز، افزود: اولین سخنرانی امام خمینی (ره) بعد از فرار شاه، زمانی صورت گرفت که نزدیک به ظهر بود و لذا به آقا سید احمد فرمود که «نماز چه موقع است» و ایشان فرمودند «همین الان»، لذا امام (ره) در همان لحظه سخنرانی که جهانیان آن را گوش می‌کردند را تعطیل کردند که این مهم نشان از اهمیت نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، گفت: این تفکر امام است که امروز شهدای مدافع حرم و عاشقان اهل بیت (ع) و... تربیت می‌شوند و در راه اسلام و نماز جان می‌دهند.

قرائتی با بیان این‌که آقای انصاری از امام خمینی (ره) نقل کرده است که امام خمینی (ره) در پایان روز عمر بابرکت‌شان فرمودند: «من حتی اگر چشمم بر روی هم آمد، در زمان نماز مرا بیدار کن» آقای انصاری می‌گفت: «من ۱۰ دقیقه پس از نماز امام را بیدار کردم و ایشان فرمود: «من تمام عمرم نماز سر وقت خواندم و در روز آخر عمرم ۱۰ دقیقه نمازم تاخیر شد» و امام درباره این امر بسیار ناراحت بودند».

وی با بیان این‌که این‌ها است که به جامعه ارزش می‌دهد و نماز است که باید مسئله مهم برشمارده شود، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی یک جمله‌ای بیان کردند که وزرا و مدیران موظف به اقامه نماز هستند و این یعنی اگر مسئول نماز در یک وزارتخانه شخص وزیر باشد، قطعاً نماز برپا خواهد شد، اما اگر وزیر به معاون، معاون، به اداره‌کل، اداره‌کل به معاونت و... صورت گیرد این نماز بزرگ شمرده نخواهد شد؛ لذا باید انسان‌های فاضل و انگیزه‌دار و دلسوز را بر مسند نماز هر اداره و وزارتخانه و نهاد بگذاریم.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: روزی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یادداشتی را در زمانی که رئیس‌جمهور بود به من داد که بر روی آن نوشته شده بود که از تمام امکانات کشور برای نماز استفاده کنید و من این یادداشت را به رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نشان دادم و ایشان نیز تائید کردند؛ لذا این اهمیت نماز است.

قرائتی با بیان این‌که هرچه خرج نماز شود از مشکلات جامعه کم می‌شود، ابراز کرد: شاه عباس ۴۰۰ سال قبل از ما کاروانسرا‌هایی را ساخت که در طول مسیر زائران امام رضا (ع) میزبان مردم بود تا نماز بگذارند، اما امروز در تمام طول جاده تعداد اندکی نمازخانه برپاست که این امر باید به خوبی توسط مسئولان پیگیری شود، ما امروز باید در زمینه نمازخانه‌ها اقدام کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها