سردار کارگر:

جمهوری اسلامی ایران تکیه‌گاه کشورهای منطقه است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به قدرتی تبدیل شده که کشورهای منطقه به آن تکیه کرده‌‌اند و هر تصمیمی که در منطقه گرفته می­‌شود جمهوری اسلامی نیز در آن دخیل است.
کد خبر: ۳۲۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ - 05December 2018

سخنرانی سردار کارگر در مشهد///جمهوری اسلامی ایران تکیه­‌گاه کشورهای منطقه است/ وظیفه بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس رساندن صدای شهیدان به جامعه استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم خلبان «محمدرضا تقی­‌پور» معاون بازرسی و امور حقوقی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در استان خراسان رضوی، خانواده شهدا و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس امروز در سالن جلسات استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

در این جلسه سردار «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: اگر دفاع مقدس در بخشی از تاریخ کشورمان نبود امروز آزادی، استقلال و عزت نداشتیم. دفاع مقدس که با استقامت رزمندگان و ملت بزرگ ایران رقم خورد قطعه نورانی و بی‌­بدیل تاریخ ایران بلکه تاریخ جهان اسلام قلمداد می­‌شود.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس دشمن به دنبال حذف و محو انقلاب اسلامی بود، افزود: از زمانی که دشمن بعثی حملات خود را به میهن اسلامی آغاز کرد بلافاصله امام خمینی انگشت اتهام را به سمت آمریکا گرفتند و دولت آمریکا را مسبب آغاز جنگ معرفی کردند. امروز بعد از گذشت قریب به 40 سال از پیروزی انقلاب، 38 سال از شروع جنگ تحمیلی و 30 سال از پایان جنگ، آمریکایی‌‌ها اعتراف می‌­کنند که ما بودیم که صدام را برای حمله به ایران تحریک کردیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌­ها حتی «حسن‌­البکر» را برکنار کردند تا صدام را که عامل سیا بود سرکار بیاورند تا این جنایت بزرگ را انجام دهد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در طول دفاع مقدس ملت کشور ما به خصوص جوانان با اتکاء به خداوند متعال و بهره‌­گیری از توانمندی کشور در مقابل استکبار ایستادند.

وی خاطرنشان کرد: ما در دفاع مقدس از 10 کشور دنیا که با ارتش عراق همکاری داشتند اسیر گرفتیم. تصور ما بر این بود که کشورهای اروپایی سلاح شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند، اما این آمریکایی­‌ها بودند که از ذخائر خود در خاورمیانه صدام را به سلاح‌­های شیمیایی تجهیز کردند.

سردار کارگر بیان داشت: ما امروز به رزمندگان، شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان افتخار می­‌کنیم. اگر ایثار و مجاهدت این عزیزان نبود امروز جمهوری اسلامی در این مرحله از توسعه و پیشرفت قرار نداشت. امروز ایران اسلامی به یک نظام قدرتمند و مقتدر تبدیل شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاثیرپذیری جهان اسلام از فرهنگ دفاع مقدس تصریح کرد: ما آنقدر توانمند هستیم که توانستیم کشورهای عراق و سوریه را نجات بدهیم و مردم یمن نیز در آستانه پیروزی هستند. امروز جمهوری اسلامی به قدرتی تبدیل شده که کشورهای منطقه به آن تکیه کرده‌­اند. هر تصمیمی که در منطقه گرفته می­‌شود جمهوری اسلامی نیز در آن دخیل است.

سردار کارگر با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی به مسئله اول آمریکایی­‌ها تبدیل شده و این نشان از اقتدار کشورمان دارد؛ تأکید کرد: مادامی که وحدت داخلی داشته باشیم و پیرو ولایت باشیم مسلم بدانید که پیروز خواهیم بود و توطئه­‌های دشمن نقش بر آب خواهد شد و این از برکات دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس ادامه داد: مدتی پیش اعضاء ستاد کنگره شهدای استان­‌های خراسان جنوبی و قزوین با مقام معظم رهبری دیدار داشتند. ایشان در این دیدار فرمودند: «اگر صدای شهیدان 300 سال دیگر هم بیاید نو است.» وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس این است که صدای شهیدان را با استفاده از ظرفیت‌­های موجود همچون فضای مجازی به گوش ملت به خصوص نوجوانان و جوانان برسانیم.

وی آبادانی و توسعه ایران اسلامی را ارمغان جانفشانی شهدا و مجاهدت ایثارگران دانست و ابراز اشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس متعلق به نیروهای مسلح نیست بلکه به همه کشور تعلق دارد.

سردار کارگر در پایان گفت: دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است. دفاع مقدس متعلق به همه مردم است و متعلق به هیچ حزب و جناحی نیست. در دفاع مقدس از همه ادیان، اقشار و اصناف حضور داشتند لذا پیروز اصلی مردم هستند.

وی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیرکل پیشین اداره ‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی، سردار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» را به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی کرد.

سردار کارگر همچنین در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» را به عنوان مشاور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در امور هماهنگی استان­‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی به منظور پیگیری امور مربوط به احداث مراکز فرهنگی و باغ موزه‌­های دفاع مقدس در این 3 استان، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان‌­های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و احصاء عملکرد خراسان در دفاع مقدس معرفی کرد.

در ادامه این مراسم سردار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر همکاری همه دستگاه­‌ها و نهادها در جهت حفظ و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس گفت: امیدواریم بتوانیم نام، راه، توصیه‌­ها و منش شهدا و پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت را با تمام قوت سر دست بگیریم و حفظ و نشر دهیم.

در ابتدای این مراسم سردار «اکبر نجاتی» مدیرکل پیشین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی، گزارشی از اقدامات و عملکرد این اداره در مدت 5 سال تصدی مسئولیت خود در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان خراسان رضوی ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار