حدود روابط زن و مرد در کتاب «سَبکِ زندگی زنان»

«امیرحسین بانکی‌پورفرد» در کتاب «سَبکِ زندگی زنان» دیدگاه کاملی را از مقام معظم رهبری در حوزه مسائل زنان مطرح ساخته که به مسائلی از جمله حدود روابط زن و مرد می‌پردازد.
کد خبر: ۳۲۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ - 08December 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «سَبکِ زندگی زنان» با تدوین امیرحسین بانکی‌پورفرد دربرگیرنده مجموعه موضوعی بیانات مقام معظم رهبری در مورد سبک زندگی زنان است که از مجموعه کتاب‌های بینش ولایی توسط انتشارات حدیث راه عشق به چاپ رسیده است.

این کتاب با تعریف خطوط کلی سبک زندگی زنان در قالب سبک زندگی فردی و اجتماعی، فلسفه حجاب اجتماعی و تناسب آن با مد و حیا، نقش ازدواج در سبک زندگی خانوادگی و اهمیت و موانع و دیدگاه‌های غلط و صحیح به آن، نقش و ارزش معنوی زن در خانواده و بررسی جایگاه زن در نظام اجتماعی و مباحثی پیرامون ابعاد حضور اجتماعی و اشتغال زنان و بررسی حدود روابط زن و مرد در این گونه از این محیط‌ها، سعی کرده دیدگاه کاملی از مقام معظم رهبری را در حوزه زنان را مطرح سازد.

مطالب بدست آمده در چهار فصل تدوین شده کتاب عبارتند از:

۱- خطوط کلی سبک زندگی زنان
۲- سبک زندگی فردی
۳-سبک زندگی خانوادگی
۴-سبک زندگی اجتماعی زنان
۵- تحلیل کمی و کیفی حجاب و خانواده در آراء مقام معظم رهبری

توصیه می‌شود با توجه به محتوا و استخراج آمار و اطلاعات دقیق براساس پژوهش‌های میدانی کشوری و دانشگاهی و ارائه انواعی از تحلیل‌ها و نمودار‌های مرتبط، فعالین حوزه خانواده و زنان، پژوهشگران و دانشجویان مربوط به رشته‌های تعلیم و تربیت و زن، معاونت‌های مرتبط با زنان و خط مشی گذاران حوزه زنان این کتاب را مطالعه و استفاده کنند.

در بخشی از این کتاب آمده است: تعلیم و تربیت زنان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه زن مسلمان ما امروز حافظ سنگر ارزش‌های اسلامی در برابر وضع جاهلی دنیای غرب است و باید با پرورش اسلامی و پیشتاز شدن در میدان علم، فرهنگ و سیاست و اقتصاد از حصار مستحکم فرهنگ اسلامی محافظت کند.

از آنجا که در اندیشه اسلامی تفاوتی بین زنان و مردان در وظایف بزرگ اجتماعی و سیاسی، وجود ندارد لذا دختران جوان ما وظیفه دارند مانند مردان به دنبال کسب سواد و فعالیت اجتماعی باشند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار