نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد؛

ضرورت تقویت گردشگری مذهبی در شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)

آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» گفت: موکب‌داران پیاده‌روی اربعین حسینی باید زمینه گردشگری مذهبی برای شیعیان عراقی و سایر گردشگران دنیا را در سومین حرم اهل بیت (ع) فراهم کنند.
کد خبر: ۳۲۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ - 09December 2018

زمینه گردشگری مذهبی «سومین حرم اهل بیت(ع)» برای تمام شیعیان دنیا فراهم شود/ امسال 79 هزار زائر از فارس به زیارت کربلا رفتند.به گزارش دفاع پرس از شیراز، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» امروز (یکشنبه) در نشست تجلیل از موکب‌داران این استان در پیاده‌روی اربعین حسینی، با بیان این‌که در ایام اربعین یکی از موکب‌ها از زائران غیرایرانی پذیرایی کرد، اظهار داشت: اگر بنا باشد که این مسیر اربعین بیشتر باز شود، ممکن است از هندوستان، پاکستان و بنگلادش هزاران زائر داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که در سال جاری ۷۹ هزار نفر از استان فارس به زیارت اربعین رفتند، گفت: امسال تبلیغات سوء فراوان بود که کسی به زیارت اربعین نمی‌رود آن هم با وجودی که به خاطر تغییرات نرخ دلار و گران شدن همه اجناس، اما مشاهده کردیم ۲ برابر پیش‌بینی‌های انجام شده به زیارت اربعین مشرف شدند و این یک تودهنی محکم به دشمنان اسلام بود.

آیت‌الله دژکام از موکب‌داران اربعین خواست که با عراقی‌ها دوست شوند تا آن‌ها هم برای زیارت سومین حرم اهل بیت (ع) به شیراز بیایند و ادامه داد: باید زمینه گردشگری مذهبی برای شیعیان عراقی و سایر گردشگران دنیا در سومین حرم اهل بیت (ع) فراهم شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس تأکید کرد که باید این ظرفیت‌ها را فعال کنیم، گفت: خصوصاً که شیراز این زمینه را دارد که سالانه پذیرای صد‌ها هزار گردشگر مذهبی باشد و موکب‌داران می‌توانند این حرکت را آغاز کنند.

وی با تأکید بر این‌که برای گردشگری مذهبی باید همت عالی داشته باشیم و این فرصت بسیار مناسبی است که باید قدر آن را بدانیم، گفت: همه موکب‌داران می‌توانند در این زمینه ورود کنند و برای این کار از هم‌اکنون طوری برنامه بریزند که برای سال دیگر به زائران دیگر بگویند شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است و به اینجا بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که این جلسه یادآور یک حرکت عظیم دینی به محوریت محبت امام حسین (ع) است، از همه دست‌اندرکاران موکب‌های اربعین قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها