صالحیان:

پخش سریال «پدر طالقانی» در ایام رحلت آیت‌الله طالقانی/ نمی‌توان همه مخاطبان «پدر طالقانی» را راضی کرد

تهیه‌کننده مستند «پدر طالقانی» گفت: پرداختن به زندگی پر فراز و نشیب آیت‌الله طالقانی که به نحوی تاریخ انقلاب ماست، دشوار بود و نمی‌توان همه مخاطبان این فیلم را راضی کرد اما در پخش تلویزیونی «پدر طالقانی» سعی می‌کنیم حق مطالب را ادا کنیم.
کد خبر: ۳۲۲۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ - 09December 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، فیلم مستند «پدر طالقانی» به کارگردانی «محمدعلی محمددوست» با موضوع زندگی و مبارزات «آیت‌الله سید محمود طالقانی» در اولین روز جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در پردیس سینمایی چارسو روی پرده رفت.

«اباذر صالحیان» درباره روند تولید این فیلم سینمایی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: «پدر طالقانی» یک سریال پنج قسمتی است که در روز رحلت آیت‌الله طالقانی پخش خواهد شد. از این سریال یک نسخه سینمایی تدوین و به جشنواره سینما‌حقیقت ارائه شده است. این طرح ابتدا از طرف ما به سازمان سینمایی اوج پیشنهاد شد که به دلیل در اولویت نبودن موضوع، به لحاظ سرمایه در مضیقه بودیم. اما سازمان اوج کمک‌های زیادی در تولید کرد. در حین تولید با مشکلات متعددی روبه‌رو بودیم، به هر حال کار تاریخی است و برهه حساسی از انقلاب را روایت می‌کند که ممکن است انتظارات بسیاری از مخاطبان را برآورده نکند. ولی ما همه سعی خود را کردیم تا چهره زنده‌یاد طالقانی را به نمایش بگذاریم. داستان زندگی طالقانی در واقع تاریخ همه انقلاب است و طبیعی است که همه را راضی نکند.

وی درباره تنوع مصاحبه شوندگان در این فیلم گفت: ما سعی کردیم با همه طیف‌ها و کسانی که با آیت‌الله طالقانی در ارتباط بودند مصاحبه کنیم که به دلیل محدودیت زمانی فیلم نمی‌توانستیم همه آنها را در فیلم بگنجانیم. البته این مورد در نسخه سریالی آن برطرف شده است. کسانی هم بودند که حاضر به مصاحبه نشدند. از خانواده مرحوم طالقانی هم کسانی بودند که تمایلی به حضور در فیلم نداشتند.

صالحیان با اشاره به حضور «شنبه» مامور ساواک در فیلم گفت: در ابتدا قرار نبود «شنبه» حضور پررنگی در فیلم داشته باشد اما در روند تحقیق و اینکه «شنبه» مامور تعقیب و مراقبت از آیت‌الله طالقانی بود، تصمیم گرفتیم که همین شخص راوی اصلی فیلم باشد. به دلایل امنیتی هم نام این شخص را ذکر نکردیم و تنها وی را با نام سازمانی‌اش یعنی «شنبه» در ساواک می‌شناسیم.

تهیه کننده «پدر طالقانی» درباره لحن دوپاره فیلم توضیح داد: بخش عمده روایت فیلم با «شنبه» بود که بخش قبل از انقلاب را شامل می‌شد اما بعد از انقلاب که «شنبه» در خفا زندگی می‌کند مسلما او را کمتر در فیلم می‌بینیم.

صالحیان درباره اکران فیلم «پدر طالقانی» گفت: هنوز تصمیم جدی در این خصوص گرفته نشده اما احتمال دارد در گروه هنر و تجربه اکران شود.

انتهای پیام/ ۱۶۱

نظر شما
پربیننده ها