آذری جهرمی در جمع خبرنگاران:

اجرای طرح شهر هوشمند موجب افزایش بهره‌وری و رشد تولید ناخالص ملی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اجرای طرح شهر هوشمند موجب افزایش بهره‌وری و درآمد‌های ناخالص ملی و بهبود شرایط خدمات‌رسانی می‌شود.
کد خبر: ۳۲۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ - 10December 2018

اجرای طرح شهر هوشمند موجب افزایش بهره‌وری می‌شودبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش تهران هوشمند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شهر هوشمند داری صنعت و کسب و کار‌هایی هوشمند است، اظهار داشت: اجرای طرح شهر هوشمند موجب افزایش بهره‌وری و بهبود شرایط خدمات‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: اقتصاد شهر هوشمند باعث رشد فناوری و توسعه اشتغال و افزایش درآمد‌های ناخالص ملی می‌شود و شهر هوشمند دارای اقتصاد خاص خودش است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه یکی از وظایف دولت الکترونیک ارائه خدمات به مردم به صورت هوشمند است، گفت: یکی از مهم‌ترین مفاهیم شهر هوشمند، مدیریت شهری به صورت الکترونیک است.

آذری جهرمی با بیان اینکه مفهوم دولت الکترونیک و شهر هوشمند با یکدیگر تفاوت دارد، اظهار داشت: آنچه که در سال‌های گذشته در خصوص آن صحبت شده است، نشان‌دهنده آن است که دولت الکترونیک تنها یک شعار نیست، بلکه یک پروژه و رویکرد است که امروز به دستاورد‌هایی رسیده و باید ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه صدور کارت سوخت بدون مراجعه حضوری انجام می‌شود، افزود: هوشمندسازی در این زمینه نشان داده که مردم در این عرصه به راحتی دست یافته‌اند و مانند سابق نباید هزینه کنند.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: دولت الکترونیک توانست بازاری را که در گذشته به صورت قاچاق وجود داشت، امروز به صورت صد در صد شفاف‌سازی کند.

آذری جهرمی ادامه داد: امروز دولت الکترونیک توزیع سبد کالا میان افراد نیازمند را از طریق کد‌های دستوری به اجرا گذاشته است و به شهروندان خدمات می‌دهد که بزودی خدمات زیاد دیگری هم ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق همه اهداف دولت الکترونیک به حضور همه دستگاه‌ها نیاز است، افزود: در کشور بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اجرایی داریم که باید به دولت الکترونیک متصل شوند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: حضور دستگاه‌ها در فروردین امسال ناچیز بوده و تنها رشد ۱۰ درصدی داشته است و باید دستگاه‌ها در اتصال به دولت الکترونیک شتاب داشته باشند.

آذری جهرمی با بیان اینکه نیروی انتظامی در اتصال به دولت الکترونیک به خوبی عمل کرده است، بیان کرد: حضور نیروی انتظامی به عنوان نهادی که بسیاری از حوزه‌ها به آن مرتبط است، می‌تواند باعث رفاه بیشتر شهروندان شود.

وی با اشاره به مذاکراتِ صورت گرفته با قوه قضاییه در خصوص اتصال بانک‌ها به سامانه دولت الکترونیک گفت: مذاکرات همچنان ادامه دارد، تا بانک‌ها سرویس‌های خود را به دولت الکترونیک متصل کنند و هنگامی که این موارد متصل شوند، جهش بزرگی در ارائه خدمات صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار