حناچی در جمع خبرنگاران:

مکانی در تهران به عنوان شناسنامه پایتخت احداث می‌شود/ وصول بخشی از بدهی‌های شهرداری از دولت

شهردار تهران گفت: یکی از برنامه‌های آینده شهرداری تهران با همکاری میراث فرهنگی اختصاص مکانی به عنوان شناسنامه تهران است.
کد خبر: ۳۲۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ - 14December 2018

هماهنگی با میراث‌فرهنگی برای اختصاص فضای به عنوان شناسنامه تهرانبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «پیروز حناچی» شهردار تهران در حاشیه افتتاح نمایشگاه میراث باستان شناسی تهران  با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نمایشگاه از این جهت قابل اهمیت است که قدمت تمدن در تهران از چشمه‌علی تا قیطریه و مناطق شمالی که به پنج هزار سال پیش بر می‌گردد کشف و در معرض دید علاقمندان قرار گیرد، اظهار داشت: این اشیا می‌تواند شناسنامه و قدمت تهران باشد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های آینده شهرداری تهران با همکاری میراث فرهنگی اختصاص مکانی به عنوان شناسنامه تهران است، چراکه طبق اسناد معاصر قدمت تهران به دوران قبل از طهماسب باز می‌گردد که باید این را به علاقمندان و شهروندان تهرانی نشان دهیم.

حناچی در ادامه با بیان اینکه تهران شهری با هشت هزار سال قدمت است، گفت: این اشیا نشان‌دهنده این است که تهران شهری برای تولید تمدن و برای زندگی معمولی نیست.

شهردار تهران با اشاره به اینکه باید اشیا و عتقیه‌هایی که در تهران کشف می‌شود به نمایش گذاشته شود، گفت: با نمایش این اشیا مردم تهران به تاریخ تهران واقف می‌شوند.

حناچی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه تعداد اشیا تاریخی در این نمایشگاه به معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است، گفت: در این نمایشگاه بیش از ۲۰۰ شی تاریخی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در دنیا به گونه‌ای است که در مواقع حفاری گروهی از میراث‌ فرهنگی وحود دارد و آیا در حفاری مترو در تهران هم اینگونه است و آیا تاکنون اشیایی کشف شده است، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر کشف اشیا تاریخی به ما داده نشده و کار حفاری با حساسیت صورت می‌گیرد.

وی در خصوص وصول بدهی شهرداری از دولت اظهار داشت: خوشبختانه بخشی از بدهی‌های شهرداری از دولت وصول شده است و امیدواریم تا پایان سال بخش دیگر بدهی‌های شهرداری وصول شود.

شهردار تهران در خصوص تشکیل کمیته پنج نفره برای انتصابات در شهرداری، خاطرنشان کرد: کمیته انتصابات چیز جدیدی نسیت و افرادی که معرفی و یا انتخاب می‌شوند از لحاظ سلامت اداری مورد تایید این کمیته قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار