پیش‌نویس قطعنامه‎ شورای امنیت در حمایت از آتش‌بس حدیده

شورای امنیت در تدارک قطعنامه‎ای است که سازمان ملل را به ارائه پیشنهاداتی برای رصد آتش‎بس حدیده و حمایت از اجرای آن موظف می‎کند.
کد خبر: ۳۲۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ - 18December 2018

پیش‌نویس قطعنامه‎ شورای امنیت در حمایت از آتش‌بس حدیدهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد به دنبال ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای است که از آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد تا پایان ماه میلادی جاری (دسامبر)، پیشنهاد‌هایی مبنی بر چگونگی نظارت بر آتش‌بس «الحدیده» یمن را مطرح کند.

گفتنی است، طرفین درگیری در یمن، پنج‌شنبه گذشته، بعد از مذاکرات یک هفته‌ای سوئد، با توقف نبرد و عقب‌نشینی از شهر بندری حدیده موافقت کردند.

دیروز دوشنبه، انگلیس پیش‌نویس این قطعنامه را میان ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت اعم از دائم و غیردائم پخش کرد حال آنکه زمان دقیق رای‌گیری درباره آن، هنوز مشخص نیست.

این قطعنامه همچنین خواستار مشخص شدن نقش سازمان ملل در حمایت از سازمان بنادر دریای سرخ برای مدیریت بنادر حدیده، صلیف و رأس عیسی است و از لزوم افزایش حضور سازمان ملل در این مناطق می‌گوید.

گفتنی است، بنا بر اعلام دفتر مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، آتش‌بس در حدیده از نیمه شب دوشنبه اجرایی شده است.

این در حالی است که یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن دوشنبه‌ شب اعلام کرد که ائتلاف سعودی متجاوز به یمن ظرف ۴۸ ساعت گذشته و در آستانه آغاز اجرای آتش‌بس در حدیده بر اساس توافق سوئد، ۷۹ حمله هوایی به مناطق مختلف یمن انجام داده است.

بر اساس اعلام سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی بیش از ۱۰ بار سعی داشتند با انجام حملات توپخانه‌ای و موشکی به مناطق مختلف الحدیده نفوذ کنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار