مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان:

فرهنگ غنی دفاع مقدس را به خارج از مرزها صادر کنیم

محمدمهدی ابوالحسنی گفت: ترجمه و انتشار کتب در حوزه دفاع مقدس یکی از کارهایی است که می‌تواند در انتقال این فرهنگ به خارج از مرزها بسیار موثر باشد.
کد خبر: ۳۲۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵ - 18December 2018

فرهنگ غنی دفاع مقدس را به خارج از مرزها صادر کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، محمدمهدی ابوالحسنی در جلسه کمیته ایثارگران ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس استقلال، عزت، پایداری و استکبارستیزی را برای مردم ایران به ارمغان آورد، اظهار داشت: وظیفه ما تبیین رشادت‌های ایثارگران در جامعه و به خصوص بین جوانان است و باید تلاش شود فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان نهادینه شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران، بحث ایثار و شهادت است که می‌توان از آن به عنوان یک معجزه یاد کرد؛ این دستاورد بزرگ در حوزه ایثار شکل گرفته و متعلق به جامعه ایثارگری می‌باشد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی حضور میلیونی رزمندگان در جبهه‌های جنگ است و این حضور زمانی بسیار نمود پیدا می‌کند که بسیاری از این رزمندگان به صورت داوطلبانه در جنگ حضور پیدا کردند و در راه عقیده و ایمان خود جنگیدند و ما باید شاکر چنین نعمتی باشیم.

ابوالحسنی با بیان اینکه باید فرهنگ غنی دفاع مقدس حفظ و در جامعه ترویج و به خارج از مرزها صادر گردد افزود: ترجمه و انتشار کتب در حوزه دفاع مقدس یکی از کارهایی است که می‌تواند در انتقال این فرهنگ به خارج از مرزها بسیار موثر باشند.

در ادامه این جلسه سردار «محمدرضا حسنی سعدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی با کمک مردم انقلابی را به پیروزی رساند، افزود: حجه‌الاسلام ابوترابی نقل می کند در آسایشگاهی که 34 آزاده حضور داشتند، به آنها قول دادم اگر کل قرآن را حفظ کنید، پس از بازگشت به ایران همه را خدمت حضرت امام می‌برم و آن 34 نفر قرآن را در شرایطی حفظ کردند که از آزادی و آرامش و امنیت خبری نبود و این مسئله اوج عشق و علاقه به حضرت امام (ره) را می رساند و این تنها گوشه‌ای از تحولاتی بود که حضرت امام ایجاد کرد.

وی در ادامه به خاطره دیگری اشاره کرد و گفت: مترجمی نقل می‌کند صدام ملعون یک روز مرا فرا خواند و گفت: این بسیجی کم سن وسال را بیاور تا من از وی سوال کنم با چه هدفی به جبهه آمده و در حمله به کشور ما شرکت کرده است؟ آن بسیجی گفت: آمده‌ایم تا بغداد را آزاد کنیم! و مترجم گفت: با چه زبانی این را برای صدام توضیح دهم، صدام گفت: چه می گوید و من گفتم این طفل نمی‌فهمد و می گوید آمدیم بغداد را آزاد کنیم و بعد از شنیدن این صحبت صدام به فکر فرو رفت که این چه جسارتی است که چنین حرف بزرگ می زند و پشت این همه شجاعت چه انگیزه ای وجود دارد؟

حسنی سعدی تصریح کرد: اینها سرمایه‌های انقلاب ما هستند که به راحتی به دست نیامدند و حضرت امام (ره) این شجاعت و خودباوری را در مردم ایجاد کرد و جرات را به مردم یاد داد که این انقلاب را حفظ کردند.

وی تاکید داشت: در حوزه ایثارگران، مسئولین به دیدار با خانواده معظم شهدا بیشتر اهمیت دهند، زیرا مادران و پدران شهدا از مسئولین انتظار دارند به آنها سرکشی کنند و همینطور عیادت از جانبازان عزیز در بیمارستان و باز کردن گره مشکلات از دیگر انتظارات است.

در ادامه این جلسه بخشی از برنامه‌های چهلمین سالگرد انقلاب کمیته ایثارگران در کرمان از جمله مهمانی لاله‌ها، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، چاپ و تنظیم فلش کارت و افتتاح چهل یادمان شهدا در مدارس و ادارات و تجلیل از چهل نفر از بانوان ایثارگر شاخص شرح داده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار