شهید «باقر نگهداری» خطاب به پدر و مادر خود:

خونم رنگین‌تر از خون هم‌کلاسی‌هایم نیست

شهید «باقرنگهداری» دانش آموز سال چهارم دبیرستان در رشته «علوم اقتصادی» بود که تمام دوستانش در آن سال به جبهه رفته می روند و به شهادت می‌رسند و باقر بدون اطلاع خانواده به جبهه می‌رود و بی صبرانه انتظار شهادت را می‌کشد.
کد خبر: ۳۲۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ - 24March 2019

خونم رنگین تر از خون همکلاسی هایم نسیت باید به جبهه برومبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، شهيد «باقر نگهداری» در سوم دی‌ماه 1344 در روستای «حسين آباد» از توابع شهرستان «ني ريز» در خانواده اي مذهبي و متدين و زحمتکش بدنيا آمد و در دامن مادري سيده همچون جده اش حضرت فاطمه زهرا(س) پاکدامن پرورش يافت و ضمن آشنايي با احکام اسلام و انجام امور معنوي تربيتی توسط پدری مهربان و دلسوز در سن 7 سالگی وارد مقطع ابتدائی شد.

باقر با کوشش و نشاط خاصی که داشت دوران ابتدایی را در روستاي «حسين آباد» با موفقيت به پايان رساند و با روحی بلند و دلي سرشار از عشق به تعليم و تربيت، قدم به مدرسه راهنمايي گذاشت و آن دوران پر زحمت و پر از مشکلات را به نحو شايسته طی کرد.

دوره دبيرستان را در مدرسه طالقانی «آباده طشک» در رشته علوم اقتصادی گذراند در اين مدت، مهربانی، صميمت و متانتش در جمع دوستان زبانزد همگان بود و الگويي براي ساير دوستانش بود.

او دوستان و رفيقانی همچون «اکبر هاشمی»، «محمدحسين اميری»، «عباس اميری»، «علي اکبر آسمند» و «ناصر سرجهانی» داشت که در راه خدا جان باختند و رفتند، اما شهيد «نگهداری» به ياد دوستان خود غريبانه و مظلومانه می‌سوخت و منتظر قافله عشق و شهادت بود تا اينکه به جمع صميمی دوستان خود برسد و با بي صبري تمام لحظه شماري مي کرد و گويی که در اين جهان زندگی نمی کند. لذا چون عاشق امام حسين(ع) و شهادت در راه خدا بود، عازم جبهه های حق عليه باطل شد.

شهید نگهداری در نامه ای به خانواده می نویسد:

 هر هفته در مدرسه گروهي از دوستان يکبار به جبهه حرکت مي کردند و من هم دائماً اين فکر را مي کردم که چرا من نروم مگر من از آنها عزيزترم مگر خون من رنگينتر است تا اينکه موقعي که براي امتحانات رفته بودم ثبت نام کردم و روزي يک دفعه دو دفعه را به بسيج نی‌ريز مي رفتم و حالا هم معتقد به هر چه خداوند قسمت کند، هستم.

وی در هشتمين نامه خود به خانواده چنين می نویسد:

پدر عزيز، آفرين بر چنین پدران و مادرانی که عزيزانی تربيت کرده اند و از خداوند خواهانم چنين عزيزاني را که فقدانشان باعث ناراحتي و رنجش دل پدران و مادرانشان است. با امام حسين (ع) محشور فرمايد و در سراي آخرت شفاعت ما عقب ماندگان از قافله شهادت را از خداوند طلب نمايند و به پدران و مادرانشان صبر و اجر عنايت و فقدان آنها را در خانواده به لطف و کرم خود جبران نمايد و ياد و خاطره آن عزيزان سفر کرده را براي هميشه دردلي زنده نگه دارد. تا چراغي فروزان براي هدايت و راهنمايي نسل آينده کشورمان باشد. و ما نيز بتوانيم از عهده اداي زحمات و تلاشهای بی دريغ آنها بر آييم و به نحوي شايسته و احسن از مقام شامخ آن عزيزان تجليل نماييم و آنها را و خانواده هاي داغدار آنها را از ياد نبريم و در رفع نگراني و ناراحتی آنها باشيم و ياد و خاطره آنها را هميشه زنده نگهداريم.

شهید باقر حق نگهدار سرانجام در 26 آذرماه 1361 در منطقه جنوب واقع در پاسگاه زيد روح مطهرش به سوی خدا پرگشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار