ماکرون برای حل بحران سیاسی دست به دامن سارکوزی شد

رئیس جمهور جوان فرانسه که با بزرگترین بحران سیاسی دوره زمامداری اش روبرو شده است، به دنبال جلب کمک رئیس جمهور پیشین این کشور است.
کد خبر: ۳۲۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳ - 19December 2018

ماکرون برای حل بحران سیاسی دست به دامن سارکوزی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به دنبال جلب کمک نیکولای سارکوزی رئیس جمهور سابق است تا بلکه بتواند بر بزرگترین بحران سیاسی دوره ریاست جمهوری‌اش غلبه کند.

تحلیلگران سیاسی بر این باورند که نفوذ سارکوزی بر ماکرون رو به افزایش است. منابع آگاه اعلام کرده‌اند که ماکرون روز 30 نوامبر یعنی قبل از برپایی بزرگترین تظاهرات اعتراض آمیز جلیقه زرد‌ها که منجر به خشونت‌های شدیدی در بخش‌هایی از شهر پاریس شد، در کاخ الیزه با سارکوزی دیدار کرده است.

روزنامه فیگارو نوشته است که ماکرون و سارکوزی در این دیدار درباره نظم عمومی و همین طور تدابیر مالیاتی که رئیس جمهور فرانسه اخیرا اعلام کرده است، رایزنی داشته‌اند.

یکشنبه گذشته نیز ماکرون، سارکوزی را به عنوان نماینده فرانسه در مراسم ادای سوگند رئیس جمهور جدید گرجستان به تفلیس اعزام کرده است.

منابع نزدیک به سارکوزی این اقدام ماکرون را یک نشانه و سیگنال به رای دهندگان راستگرا می‌دانند که از دیدن تصاویر خودرو‌های آتش گرفته و فروشگاه‌های خسارت دیده در جریان اعتراضات اخیر در سراسر فرانسه، شوکه شده‌اند.

یک منبع نزدیک به سارکوزی گفت: امانوئل ماکرون مزایای شخصی و سیاسی را که می‌تواند به واسطه نزدیک شدن با سارکوزی به دست آورد، درک کرده است. در شرایط بحرانی، این ایده خوبی است که روابط خود را با کسانی که با شما دیدگاه‌ها و نقاط مشترکی دارند، حفظ کنید.

نکته قابل اهمیت اینکه، سارکوزی از زمان انتخاب ماکرون در سال 2017 میلادی، تاکنون هیچ گاه علنا از عملکرد وی انتقاد نکرده است، بر خلاف فرانسوا اولاند دیگر رئیس جمهور سابق فرانسه.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها