امیر سیاری:

عبور کشور از تولید مهندسی معکوس سلاح/ پدافند هوایی ایران قادر به انهدام تمامی ریزپرنده‌ها در فواصل دور است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) با در اختیار داشتن سامانه‌های راداری و پدافندی پیشرفته، می‌تواند کوچک‌ترین پهپاد را در فاصله ۱۲۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهد.
کد خبر: ۳۲۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ - 24December 2018

سیاریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده آجا در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش که صبح دوشنبه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد، با بیان اینکه نیرو‌های مسلح باید در حوزه علم تحقیقات و پژوهش روندساز باشند، اظهار داشت: نیرو‌های مسلح باید طبق نقشه راهی که خود بر اساس نیاز‌های آینده و هدف‌گذاری‌هایشان تعیین می‌کنند، حرکت کنند.

وی افزود: علم و سلاح عاریه‌ای که از سوی دیگر کشور‌ها گرفته شود، امنیت عاریه‌ای را در پی دارد و این نوع امنیت نیز ثبات ندارد؛ مثل برخی از کشور‌های همسایه که در برابر پروژه ایران‌هراسی، سلاح و تجهیزات می‌خرند در حالی که امنیت عاریه‌ای و بدون ثبات به دست می‌آورند.

امیر سیاری تاکید کرد: طبق فرمایش فرماندهی معظم کل قوا، باید راه‌های میانبر را در حوزه پیشرفت صنعتی و تجهیزاتی و دیگر حوزه‌ها به دست آوریم و در جایی دیگر می‌فرمایند که اگر توانستید به سلاحی دست پیدا کنید که نظیرش در جهان نیست، آن موقع پیشرفت کرده‌اید و می‌توانید بر آن سلاح تکیه کنید.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش عنوان کرد: ما باید بدانیم که در آینده چه نیاز‌هایی داریم تا مبتنی بر تغییر راه و نیاز آتی، هدف‌گذاری و حرکت کنیم.

وی گفت: امروز باید منابع را هزینه تحقیقاتی کنیم که محصولات به دست آمده از آن، پاسخگوی نیاز‌های روز ما در نیرو‌های مسلح باشد؛ وگرنه به دست آوردن صنعت ۱۰ سال گذشته کار بزرگی نیست.

امیر سیاری با اشاره به پیشرفت‌های نیرو‌های مسلح گفت: بحمدالله امروز در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اقدامات مؤثر و پیشرفت‌های بسیار خوبی در سطح نیرو‌های مسلح صورت گرفته است و نیرو‌های زمینی، هوایی و دریایی همگی در این پیشرفت‌های بزرگ سهیم هستند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: امروز قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) دارای سامانه‌های راداری و پدافندی عظیمی است به طوری که می‌توانیم کوچکترین پهپاد را در فاصله ۱۲۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهیم.

وی با طرح این سوال که نقش پژوهش در پیشرفت جوامع چیست، عنوان کرد: دانایی یکی از محور‌های پیشرفت و تعالی است که با توسعه پایدار نیز رابطه مستقیم دارد.

امیر سیاری افزود: دانایی از محور‌های اصلی و شاخصه مهم تعالی است که با تکیه بر علم به دست می‌آید. علم نیز از پژوهش و تحقیق به دست می‌آید، که اگر این زنجیره در کنار هم قرار گرفته و تحقق یابد، شاهد رشد و پیشرفت در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اگر پژوهش نباشد، هیچ کشوری به علم، دانش، دانایی و ثروت دست نخواهد یافت، خاطرنشان کرد: پایه همه پیشرفت‌ها علم، دانش و تحقیق است؛ بدون پژوهش حتی دانش موجود راکد می‌ماند؛ پس برای ارتقای دانش موجود نیز هم باید تحقیق و پژوهش کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: هر پیشرفت و تعالی پایدار و بزرگی باید بر پایه علم و پژوهش شکل گیرد؛ وگرنه آن پیشرفت سطحی و کم‌عمق است.

دریادار سیاری تصریح کرد: سلیقه فردی نباید جای کار علمی را در مباحث مدیریتی جامعه بگیرد؛ لذا باید با اتکای بر پژوهش و تحقیق مدیریت صحیح را در جامعه پیش برد.

وی با بیان اینکه آینده با عدم قطعیت روبه‌رو است، افزود: برای ساختن آینده باید بر اساس علم و پژوهش پیش برویم؛ چراکه در غیر این‌صورت ممکن است تغییراتی رخ دهد که جزو برآورد و محاسبات ما نبوده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: امروز ملت و جامعه ما اگر نتوانند روندی را تولید کند و در آن حرکت رو به تعالی داشته باشند، محکوم به وابستگی به دیگر کشور‌ها خواهند شد.

امیر سیاری تأکید کرد: ما امروز باید از تولید سلاح به شکل مهندسی معکوس و مشابه‌سازی عبور کنیم؛ چرا که مهندسی معکوس، فاصله ما را با دنیای مدرن چندان کاهش نخواهد داد؛ لذا باید روند را خودمان تولید کنیم، تا شاهد امنیت پایدار باشیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار