آماده‌باش نیرو‌های عراقی در مرز با سوریه

ارتش عراق و نیرو‌های الحشد الشعبی برای مقابله با نفوذ عناصر داعش از سمت سوریه در استان الانبار به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
کد خبر: ۳۲۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵ - 28December 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، فرماندار منطقه مرزی «القائم» در استان الانبار از آماده‌باش نیرو‌های عراقی در مرز با سوریه خبر داد و گفت که همه تدابیر لازم برای مقابله با عناصر داعش اندیشیده شده است.

او در گفت‌و‌گو با شبکه رووداو، اظهار داشت که تعداد عناصر داعش در داخل خاک سوریه 400 الی 500 نفر است که افراد محلی و تروریست‌های خارجی را در بر می‌گیرد.

«احمد المحلاوی» همچنین افزود: نیرو‌های مرزبانی، ارتش و الحشد الشعبی در حالت آماده‌باش کامل برای مقابله با هرگونه نفوذ عناصر داعش به داخل خاک عراق هستند.

او در خصوص خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه گفت که نیرو‌های عراقی تمامی تدابیر لازم را برای هرگونه نقض خطوط مرزی عراق با سوریه را اندیشیده‌اند و مطمئنا اوضاع امنیتی در منطقه «القائم» و مناطق مرزی با سوریه در ثبات کامل به سر می‌برد.

فرمانداری القائم روز گذشته (پنج‌شنبه ششم دی ماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی توانسته‌اند یک کارگاه ساخت موشک وابسته به تروریست‌های داعش را در این منطقه کشف کنند. در این کارگاه 13 موشک، 13 بمب دو بشکه ماده انفجاری C4 کشف شده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها