سردار جلالی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

رزمایش شناسایی تهدیدات سایبری ادامه دارد

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: رزمایش و آزمون‌های تخصصی کنترل آسیب‌پذیری‌ها و شناسایی تهدیدات سایبری که از مهرماه آغاز شده است تا پایان سال ادامه دارد.
کد خبر: ۳۲۶۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 03January 2019

رزمایش شناسایی تهدیدات سایبری ادامه داردسردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: پروژه دفاعی ما در موضوع فضای سایبری کشور، شبکه ملی اطلاعات است؛ این شبکه که از مدت‌ها قبل طراحی آن صورت گرفته، بخش‌هایی از آن تاکنون راه اندازی شده است.

وی افزود: در همین رابطه، با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی برنامه ریزی لازم صورت گرفته است تا بتوانیم کارایی و قابلیت‌های شبکه ملی اطلاعات را ارزیابی و نقاط ضعف احتمالی آن را کشف و برطرف کنیم.

سردار جلالی ادامه داد: طی هماهنگی خوبی که با وزارت ارتباطات، پلیس فتا، مرکز ملی فضای مجازی، مرکز افتا و قرارگاه پدافند سایبری انجام شده است از ابتدای مهر امسال رزمایش و آزمون‌های تخصصی کنترل آسیب‌پذیری‌ها و شناسایی تهدیدات سایبری را شروع کردیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس در همه حوزه‌های بانکی، انرژی، ارتباطات و حمل و نقل و شبکه ملی اطلاعات ضمن اینکه توانستیم اشکالاتی را در خصوص تهدیدات سایبری کشف کنیم، مشکلات را هم برطرف کردیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور بیان کرد: طبق سیاست‌هایی اعلامی مرکز ملی فضای مجازی، برای اینکه بتوانیم اشکالات خود را کشف، خنثی و برطرف کنیم، این برنامه (رزمایش کنترل آسیب‌پذیری‌ها) تا عید ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها